تاکید بر نقش حیاتی روابط عمومی در توسعه استان و اعتماد عمومی در نشست با استاندار لرستان
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1404 - 22:33:05

به گزارش تمدن لر ، مهدی بابایی سخنگوی شورای روابط عمومی های استان در نشست روابط عمومی های استان به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی به تبیین جایگاه، چالش‌ها و راهکارهای ارتقاء روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و اظهار کرد: روابط عمومی اثربخش و متعهد، قدرتمندترین ابزار یک سازمان برای اعتمادسازی است، خواستار توجه ویژه به این حوزه شد.


نقش بنیادین روابط عمومی در حکمرانی مطلوب

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی، قلب تپنده یک سازمان و صدای مردم درون و بیرون سیستم است، افزود: روابط عمومی پلی‌ است میان مسئولین و جامعه، و می‌تواند حلقه‌ای بین مردم و دولت باشد.

عضو شورای روابط عمومی استان عنوان کرد: در عصر انفجار اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی، هر کلام، رفتار یا حتی سکوت در یک سازمان می‌تواند در چند ثانیه به یک فرصت یا بحران تبدیل شود، لذا روابط عمومی دیگر فقط انتشار اخبار نیست، بلکه مدیریت افکار عمومی‌ست.

این فعال حوزه روابط عمومی تاکید کرد: روابط عمومی باید شنونده فعال برای دغدغه‌های مردم باشد، نه فقط بلندگوی تبلیغاتی یک سازمان. روابط عمومی موفق باید بحران‌ها را پیش‌بینی کند و نه اینکه آنها را انکار نماید.

چالش‌های پیش روی روابط عمومی در دستگاه‌ها

بابایی در ادامه، به برخی از چالش‌های اساسی حوزه روابط عمومی اشاره کرد و خاطرنشان کرد:متاسفانه در بسیاری از ساختارها، روابط عمومی دستگاه‌ها آن جایگاهی که باید و شاید را ندارد.،گاهاً در بعضی از دستگاه‌ها، اصلاً روابط عمومی وجود ندارد.
وی بیان کرد: بعضی از مدیران فکر می‌کنند روابط عمومی یعنی چاپ پوستر و بنر یا تهیه گزارش سالانه، در حالی که امروز روابط عمومی یعنی دیالوگ دوسویه با مردم ولی با کمبود نیروهای متخصص مواجه هستیم و بسیاری از کارشناسان روابط عمومی هنوز نیازمند آموزش‌های تخصصی هستند.

عضو شورای روابط عمومی استان خاطرنشان کرد: ما از شفافیت نباید بترسیم. گر اطلاعات به موقع و درست در اختیار مردم قرار بگیرد، قطعاً می‌توانیم موفق‌تر باشیم، چون در عصر دیجیتال هستیم و رازی پنهان نمی‌ماند.

بابایی گفت: متاسفانه دستگاه‌ها پست سازمانی روابط عمومی ندارند، انتظار داریم جایگاه به عنوان مشاور مدیر تعریف شود و حوزه اختیارات مشخص در اختیار این عزیزان قرار بگیرد همچنین در سیاست‌گذاری‌های کلان استانی برای تقویت جایگاه روابط عمومی برنامه‌ریزی بشود.

وی با تاکید بر توجه به آموزش تخصصی و حرکت به سمت روابط عمومی هوشمندتصریح کرد : دولت هوشمند، دولتی‌ است که روابط عمومی هوشمند داشته باشد، اگر امروز به فکر تقویت این بخش نباشیم، شاید فردا مجبور شویم هزینه‌های بیشتری پرداخت کنیم.

بابایی در پایان سخنان خود، با اشاره به سابقه و تعلق خاطر استاندار لرستان به استان، اظهار داشت: استاندار بیشتر از هر کسی درد و آلام این استان را دارد.

 وی همچنین از فعالان سیاسی استان انتظار داریم اگر نمی‌توانند در این مسیر توسعه استان کمک کنند، حداقل مانع‌تراشی نکنند که سرعت این مسیر پیشرفت بیشتر و بیشتر داشته باشد.

http://tamadonlor.ir/fa/News/24802/تاکید-بر-نقش-حیاتی-روابط-عمومی-در-توسعه-استان-و-اعتماد-عمومی-در-نشست-با-استاندار-لرستان
بستن   چاپ