آخرین مطالب

گزارشی خلاصه و مفید از عملکرد هیات مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گزارش

گزارشی خلاصه و مفید از عملکرد هیات مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

  بزرگنمایی:
مهندس سعید بارانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در گفتگو با پایگاه خبری ”تمدن لر"عملکرد هیأت مدیره دوره هشتم به خصوص سال سوم را تشریح نمود.

مهندس سعید بارانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در گفتگو با پایگاه خبری ”تمدن لرعملکرد هیأت مدیره دوره هشتم به خصوص سال  سوم را تشریح نمود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان اظهار داشت : قبل از شروع گزارش عملکرد  ، وضعیت عملکرد هیأت مدیره تحت تاثیرعواملی بود که باید آنها را در نظر بگیریم  و بعد نسبت به عملکرد  آن چه از بعد مثبت و چه از بعد منفی قضاوت منصفانه داشته باشیم.

بارانی با بیان اینکه کرونا و موج های پنجگانه عملیات و فعالیت‌های ما را تحت تاثیر قرار داد ، افزود: در این ایام  اکثر کارکنان سازمان  دچار بیماری کرونا شدند به خصوص در سال آخر که با سه موج سخت روبرو شدیم.

وی ادامه داد:مورد دوم بحث اختلاف نظر و سلایق در بین اعضای هیئت مدیره بود که ضمن احترام به بحث تضارب آرا ولی در مقاطع  مهمی و بزنگاه هایی موانعی جهت پیشبرد کارها ایجاد می‌شد. همچنین عدم همراهی و همصدایی تمامی اعضای هیأت مدیره به‌خصوص فعالیت کمرنگ هیأت رئیسه در طول سه سال بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان تصریح کرد: مورد چهارم عدم همراهی ارگانهای بیرونی مانند اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها در بزنگاه های خاص ، البته که طی دو سال گذشته شهرداری و معاونت عمرانی بیشتر با سازمان همکاری داشتند و  شایسته است از شهردار سابق معاونت های  فعلی و معاونت  هماهنگی  امور عمرانی چه  آقای دکتر امیری و چه آقای  دکترمرادپور تشکرکرد.

مهندس بارانی به مورد بعدی از مشکلات اساسی سازمان اشاره کرد وگفت : مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و فرهنگ شهروندان نسبت به مقوله ساخت و ساز جز این مشکلات هستند.

وی بیان کرد: مورد مهم دیگر بحثی است که سازمان را چگونه تحویل گرفتیم،  وقتی کار هیأت مدیره دوره هشتم شروع شد با مشکلات بخشنامه‌های وزیراسبق راه و شهرسازی مواجهه بودیم که سازمان را به هم ریخته بود.

اقدامات انجام شده در رشته های هفت گانه سازمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان  با بیان اینکه سازمان طبق قانون هفت رشته اصلی و پوشش می‌دهد  ، افزود : رشته ترافیک را متاسفانه نداریم ، با توجه به اینکه مشکلات زیادی در حوزه ترافیک در شهر خرم‌آباد و حتی بروجرد داریم ولی هنوز در این رشته مهندسی که بتواند پروانه فعالیت داشته باشد را نداریم.

وی بیان کرد: رشته بعدی که چند سال و چند دوره ای است فعال شده و دراین زمینه جزء استانهای پیشرو هستیم، رشته شهرسازی است که در دوره های  ششم و هفتم  فعالیت خوبی از خود نشان داد ، عملکرد خوبی داشتند تعرفه‌هایی ایجاد کردند ولی متاسفانه با توجه به اینکه عضو اصلی در دوره هشتم و حتی نهم ندارند عملاً خدمات جدیدی پیش نبرده اند.

در این دوره کار خوبی که صورت گرفت مخصوصا در سال سوم ، مجوزی برای مهندسان پایه سه شهرسازی گرفتیم که آنها  نیز بتوانند در گروه (ج)  فعالیت داشته باشند.

 مهندس بارانی اذعان داشت: رشته برق با توجه به اینکه جز 4 رشته اصلی ساختمان است عملا خدمات جدیدی در دوره هشتم  و قبلی در رشته برق نداشتیم.

وی با بیان اینکه در رشته نقشه برداری در یکی دو دوره خدمات خوبی تعریف شده است ، افزود: بحث تفکیک سیستمی تر شده است ، بحث پلان کد در اکثرشهرستان ها جا افتاده است ، در بحث نظارتی این ظرفیت وجود داشت که در همین دوره هیأت مدیره هشتم خدمات نقشه برداری در بحث نظارت را به گروه الف بیاورند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان اظهار داشت :در رشته مکانیک فعالیت‌های خوبی صورت گرفته ، اصلاح فرآیند بازرسی گاز با توجه به سامانه آفاق ، واریز حق الزحمه بازرسان گاز ، پیگیری دریافت مجوز مجریان گاز ، در بحث آبفا و آسانسور کارهای خوبی انجام شد زمینه آماده است اگرهیات مدیره نهم  پیگیری کنند می‌توانند به نتایج خوبی در بجث آسانسور وآبفا دست یابد.

وی به دیگر خدمات ارائه شده در رشته مکانیک اشاره کرد و گفت: دربحث خدمات گاز دو پوندی اقدامات خوبی انجام شود، دوره های لازم برگزار و تعدادی از همکاران مجوز این قضیه را دریافت کردند.

مهندس بارانی بیان کرد : کار مهم دیگر در رشته مکانیک که جز استان های پیش رو بودیم ذیل مبحث 22 ساختمان ( مراقبت و نگهداری از ساختمان ) بازرسی دوره ای لوله کشی گاز بود که همکاران رشته مکانیک و کمیته گاز پیگیری کردند و فعلا  به اینجا رسیدیم که  فعلا به صورت اختیاری شهروندان می توانند مراجعه نمایند تا بازرسی دوره‌ای از لوله کشی گاز ساختمانشان صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان تصریح کرد: در رشته معماری با توجه به اینکه که در این دوره 3 نفر از دوستان عضو هیأت مدیره  در رشته مهم معماری شرف حضور داشتند ، خدمات خاص و جدیدی  پیگیری نشد.  در مواردی هم مثل جانمایی پارکینگ یا حتی بحث طراح هماهنگ کننده  ابتر ماند و پیگیری خاصی نشد .

وی با بیان اینکه در رشته عمران دو بحث خوب و کلان داشته ، افزود: یکی بحث اصلی مجریان ذیصلاح بود که پس از سالها تلاش در دوره هشتم عملیاتی شد ، این بحث که در دوره چهارم کلید زده شد ولی متاسفانه هربار به دلایل مختلف نتیجه نمی‌گرفتیم و خوشبختانه درزمان معاونت عمرانی دکتر مرادپور ختم به خیر شد و در ساختمان های خاص بحث مجریان ذیصلاح شروع کردیم و  نسبت به استان های دیگر که زودتر شروع کردند وضعیت نسبتا  مطلوبی داریم .

مهندس بارانی اضافه کرد : مورد بعدی  در رشته عمران که در هیات مدیره هشتم  پیگیری شد بحث مقاوم سازی ساختمان ها بود ،همان طور که می دانید اکثرساختمان های بنایی هستند و اضافه  اشکوب که صورت می‌گیرد نقشه ها و  نظارت‌ها صوری بود، تلاش های  زیادی شد از طریق کمیسیون تخصصی عمران  و همکاران فنی در سازمان که این قضیه به سمتی برود که از این صوری گری فاصله بگیرد ، خوشبختانه با توجه به نشریه های مربوط به مقاوم سازی و تقویت سازه ها و از این  قبیل مسائل به این سمت آمد که تعرفه آن در سال 99 عملیاتی شد ولی هنوز این قضیه به صورت  عملیاتی جدی گرفته نشده است.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات خوب کمیسیون عمران پیگیری بحث گود برداری و مشکلاتی از این ناحیه بود که  ساختمان‌های ما دچار  آن می شوند. بحث سازه های نگهبان واصلاح  فرایندها و دستورالعمل‌های این قضیه نسبت به کارگاه‌ها و پروژه‌هایی که مهندسان ناظرفعالیت دارند ، بحث آزمایشگاه مکانیک خاک بود که در سطح استان در گروه (ج ) کلید خورده است و مسائلی دارد که امیدواریم در هیأت مدیره جدید به صورت کاملتری پیگیری شود.

مسائل وکلیات سازمان در دوره هیات مدیره هشتم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب بحث کنترل خدمات مهندسی بود که تقویت شد بخصوص در دو سال گذشته که در اکثر شهرستان‌ها کنترل خدمات مهندسی ،طراحی، نظارت، آزمایشگاه و مجریان را  داشتیم که در این زمینه رشد  خوبی داشتیم.

وی ادامه داد : نسبت به دوره قبلی و سال 96 قبل از هیأت مدیره هشتم  طی چند مرحله تعرفه را افزایش دادیم که این  تعرفه رشد 5/3 تا 4 برابری داشته است ، یکی از کارهای خوبی که معمولاً مهندسان انتظارش را داشتند بحث تعرفه سال  1400بود که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی  ، معاونت عمرانی  و شهردار سابق این قضیه حل شد و تعرفه در همان ابتدای سال با مصوبه ای که در روزهای اول سال هیأت مدیره تصویب نمود عملیاتی شد و رضایت مهندسان در این زمینه کسب شد.

 مهندس بارانی اضافه کرد : دو تا درخواست دادیم به اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر هیأت 4 نفره، متاسفانه ابتر ماند. با اینکه معاونت عمرانی و شهرداری با این قضیه مشکلی نداشت ، درخواست افزایش 25 درصدی تعرفه را دادیم که مستندات آن موجود است ، دو بار اقدام کردیم که جلسه برگزار ‌شد ولی متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی همکاری لازم را برای افزایش درصدی دیگر به تعرفه 1400 که خواسته ما ، مصوبه هیأت مدیره و  مطالبه اعضا بود، نداشت.

خدمات الکترونیک

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان داشت:یکی از کارهای اصلی  سازمان بحث گسترش خدمات الکترونیکی سازمان بود. اقداماتی از قبیل : توزیع شفاف نظارت ، سیستمی شدن دفاتر طراحی ، ثبت مجریان ذیصلاح  ، کنترل نقشه سیستمی ، شناسنامه فنی و ملکی ، بایگانی دیجیتال وعضویت فعال بانک اطلاعاتی اعضای سازمان تا حدود بسیاری صورت گرفت .

وی ادامه داد: پیگیر گزارشات مرحله‌ای بودیم در تمام استان‌ و  این همان  بزنگاه هایی که معمولا شهرداری مرکز استان با اینکه موافقت های لازم  در جلسات مختلف می شد ولی نتیجه نهایی  نگرفتیم و  در عمل موانع زیادی ایجاد کردند که هنوز گزارش مرحله سیستمی نشده است. لذا  شرایط ما آماده است هر لحظه  آن ها اقدام کنند می‌توانیم این کار را انجام ‌دهیم.

مهندس بارانی تصریح داشت : خدمات ما  عملا از دستی و نیمه دستی و بیشتر به سمت سیستمی شدن پیش  رفته است. نواقصی داریم انتظارات بیشتری  از سازمان می رود. که بدون شک می پذیریم.  ولی این ادعا را داریم که یکی از سامانه های خوب را در کشور داریم. استان هایی دیگر از ما الگو گرفته اند. یکی از مزیت‌های سامانه توزیع کار این است که پروژه را خود مهندس انتخاب می کند و هیچ دخل و تصرفی عوامل سازمان و هیأت مدیره در این زمینه ندارند برعکس خیلی از سازمان‌ها  ،  تمام این مسائل تاکید می کنم با وجود کرونا  رخ داده و در سال پایانی با سه موج سختی که به وجود آمد شرایط بغرنج تر نیز شد.

آموزش

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان به اقدامات انجام شده در بخش آموزش اشاره کرد و افزود :آموزش ما هم از آن قسمتهایی است که با توجه به اینکه نیروی انسانی  کمی داریم ولی خوب پیش رفتیم در دوره های تمدید و ارتقا از لحاظ مجازی و سیستم‌های مجازی جز اولین استان‌ها و سازمان ها بودیم که از طرف مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت ، سازمان ما  تشویق شده که جای خوشحالی دارد .

وی ادامه داد : بحث وبینارهای آموزشی در سال پایانی کلید خورد و اعضا از این ظرفیت استفاده می‌کردند.  حتی در روزهای پایانی هیئت مدیره هستیم هم این قضیه ادامه دارد و پیگیری‌ها آن انجام می شود.

 ساختار و چارت تشکیلاتی سازمان

مهندس بارانی در خصوص ساختار و چارت تشکیلاتی سازمان بیان کرد: در این حوزه تغییرات اساسی داشتیم در ابتدای فعالیت هیأت مدیره چارت سازمانی نداشتیم ، چارت بارها تغییر کرده و از افراد خبره در این حوزه مشورت گرفتیم. در حال حاضر چارت سازمانی داریم ولی مشکلی که هست با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. در هیأت مدیره هشتم به این نتیجه نرسیدیم که که جاهایی که نیرو کم داریم اضافه کنیم و امیدورایم در دوره بعد این قضیه انجام شود.

وی اضافه کرد : در بحث حقوق کارکنان شکل مناسب تر و منصفانه تری به خود گرفته و قرار بود طرح طبقه‌بندی کارکنان انجام شود که با کار شکنی بعضی از دوستان هیأت مدیره این قضیه انجام نشد ،  یکی از مطالبات کارکنان سازمان همین مسئله است در  این دوره ، نظام نامه نقل و انتقالات ایجاد شد، کمیته رفاه تشکیل شد ولی همکاران هیأت مدیره پای کار نبودند و به سرانجام نرسید، صندوق حمایت از حرفه مندان و پیشکسوتان پیشنهاد شد ، فرایند ایجاد آن  شروع شد ولی عملیاتی نشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان خاطر نشان کرد: تعاونی مسکن پس از سال‌ از 15 سال به نتیجه رسید و  در سال گذشته خوشبختانه هیأت مدیره آن تشکیل شد که به صورت مستقل پیگیر هستند بحث به زمین و خدماتی که می‌خواهند در قالب تعاونی مسکن انجام دهند به سرانجام برسانند.

مهندس بارانی اظهار داشت: نمایندگی های ما از 8 تا  به 10 تا  ارتقا پیدا کرده است ، رومشکان و  دوره چنگی اضافه شده اند ، هرچند هنوز حالت نمایندگی به خودشان نگرفته اند ، یکی از کارهای خوب هیأت مدیره هشتم، فعال کردن دفاتر رابط شهرهای کوچک مثل ، چمن سلطان، شاپور آباد، معمولان ، بیران شهر، اشترینان ، ویسیان ، فیروزآباد و... بود.

 

کمیسیون ها

وی در خصوص کمیسیون ها گفت : با توجه به شرایط کرونا و  مشکلاتی که داشتیم کمیسیون ها  فعال نبودند ، یکی از نقاط ضعف این هیأت مدیره بود ولی بعضی از کمیسیون‌های تخصصی  مثل عمران   فعالیت خوبی داشتند. بعضی کمیته های موضوعی سازمان در هیأت مدیره هشتم شروع به کار کردند مثل کمیته مجریان کمیته نسبتا خوبی بود و حتی در بروجرد فعالیت خوبی داشتند ، کمیته  آزمایشگاه ژئوتکنیک کمیته جدید ما بود ، کمیته حل اختلاف یکی از بهترین کمیته‌ای موضوعی ما بود که خیلی از پرونده های شکایت  را همکارانی در این کمیته بررسی می‌کردند که قبل از اینکه به سمت شورا انتظامی و  دادگستری برود قضیه حل و فصل گردد.

روابط عمومی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان داشت : روابط عمومی در دوره هشتم تقویت شد . با توجه به اینکه نیروی انسانی کم داشتیم با تقویت روابط عمومی مشکل داشتیم و برخی از اعضای هیأت مدیره هم متاسفانه ازین مسأله مهم دوری می جستند. از طرف شخص وزیر روابط عمومی استان لرستان با توجه به فعالیت هایی که داشت تشویق نیز شد ، اولین خبرنامه الکترونیکی در سال سوم هیأت مدیره رونمایی شد اگر این حواشی انتخابات یا بحث تبلیغات انتخاباتی  به وجود نمی‌آمد  نسخه دوم آن هم مطمئناً انجام می‌شد که امیدواریم این مورد هم به شکل مناسب تر و بهتری در هیأت مدیره جدید صورت بگیرد

وی ادامه داد: حضور پررنگ‌تر سازمان در مجامع، جلسات بیرون ، معرفی بیشتر سازمان  از طریق مقاله ها ، یادداشت ها و سخنرانی‌ها و ارتباط مناسبتر با شهرداری ها در این دوره و در سال سوم پررنگ تر از سنوات گذشته بود.

اقدامات سازمان در سیل 98

مهندس بارانی به اقدامات سازمان در سیل 98 اشاره کرد و گفت: در زمان هیأت مدیره هشتم ، با سیل 98 مواجهه شدیم ، همکاریهای زیادی با بنیاد مسکن داشتیم و اگر آماری از بنیاد مسکن می بینید بدانید یک قسمتت مهم هم سهم مهندسان سازمان بوده است که کمتر به ان اشاره شده است ، در تمام ستاد های معین  در کل استان همکاری  های خوبی داشتیم با کمترین دریافتی  که مهندسان داشتند متاسفانه بعضی از مهندسان در برخی  از شهرها مطالباتشان را  دریافت نکردند.خیلی پیگیری کردیم و باز هم تاکنون پیگیرهستیم که مطالباتشان دریافت شود .

وی اضافه کرد: به جز خدمات فنی و مهندسی سازمان یک ستاد تشکیل داد و خدماتی از قبیل کمک مای و غیر مالی نیز سازمان خود را نشان داد.

رکورد زنی در بحث درآمد سازمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان اظهار کرد: در سال 99 سازمان بالغ بر یک میلیون و 300 هزار متر مربع با احتساب دفاتر رابط کارکرد داشتیم که  به دلایل مختلف ساخت و ساز در سال 99 زیاد بود  و در شهر خرم آباد که نسبت به سال 98 و 97 این قضیه با رشد دو برابری همراه بود که جای تامل دارد و همچین رکوردی از لحاظ ورودی ساخت و ساز  بعید است به سادگی تکرار شود. طبق گزارش های مالی خزانه دار محترم سازمان رشد درآمدی به هزینه ها در سازمان 50 درصد بیشتر نشان داده می شود.

تسهیلات بانکی

 مهندس سعید بارانی در خصوص تسهیلات بانکی بیان داشت : پیگیر تسهیلات بودیم مسئله‌ای که یکی از مطالبات اصلی مهندسان عزیز است  ، بانک عامل اصلی بانک تجارت بود که بنده چه در زمان ریاست و چه در زمان نیابت ریاست پیگیر این مسئله بودم و بحث تسهیل ضمانت ها  ، توافقاتی کردیم و یک  خواسته اصلی از ان ها داشتیم و مشکل ما با بانک تجارت از اینجا شروع شد که چند هزار مهندس با بانک در ارتباط دارند ، حساب  بانکی  آن ها  نزد شماست، بجز حساب‌های سازمان  و یک گردش مالی به صورت کلی از حساب مهندسان ارائه بدهید و دوبرابر یا سه برابر آن را تسهیلات  با نرخ‌های متفاوت ، پذیرفتند ولی متاسفانه  عملیاتی نشد ، بانک تجارت این بد عهدی را نسبت به سازمان داشت. حتی اعضا به صورت عادی هم از این بانک راضی نیستند  چون در بحث ضمانت ها  و زمان ارائه  آن همکاری لازم را با مهندسان نداشت و بحق انتظار داشتیم خدمات بهتری ارائه بدهند.

وی ادامه داد : البته باید اشاره داشت که طی این سه سال پرداختی های زیادی در بحث وام داشتیم. درکل استان فارغ از انتقاداتی که بانک تجارت بود طی سه سال هم مبلغ  تسهیلات و  تعداد آن رشد  بسیار زیادی داشت. بانکهای ملت و مسکن و بخصوص ملت را طی سال سوم بیش از گذشته جهت ارتباط بیشتر مهندسان برای دریافت تسهیلت فعال کردیم.

پیگیری‌های هیات مدیره دوره هشتم جهت رفع معضل دونقشه‌ای

مهندس سعید بارانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در خصوص پیگیری‌های هیات مدیره دوره هشتم جهت رفع معضل دونقشه‌ای در ساخت و سازه ها اظهار داشت : تلاش زیادی با برنامه ریزی مدون در دوره هشتم بخصوص در دو سال اخیر برای رفع ناهنجاری دو نقشه ای از طرف هیات مدیره صورت گرفت. از ارایه مقالات، یادداشت‌ها، سخنرانی‌ها و بازکردن این زخم کاری جهت توجه متخصصان امر و شهروندان تا مسوولان اصلی نسبت به این پدیده خاص و مهم.

وی ادامه داد : پس از بررسی های لازم از طرف سازمان، جلسات مشترک با شهرداری مرکز استان و آمادگی و پذیرش کلیت موضوع از طرف مجموعه معماری و شهرسازی شهرداری، بازدید از استان هایی که به این مساله بجد ورود پیدا کرده بودند، دو پیشنهاد عمده به معاونت محترم عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی زمین، مسکن و ساختمان و شهرداری طی دو سال داده شد و حتی ضمن در جریان قرار دادن سازمان بازرسی کل استان جهت اطلاع جامع از موضوع بغرنج دو نقشه ای انتظار می رفت با ایجاد کارگروه مشترک فنی از جایی این مساله شروع شود که حتی به شهردار وقت پیشنهاد داده شد از منطقه‌ای عملیاتی گردد و گام به گام پیش برویم.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان تصریح کرد : اما متاسفانه با نگاه سطحی مجموعه معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مواجه شدیم که مورد انتقاد معاونت عمرانی وقت استان نیز قرار گرفت.‌ نکته جالب علاوه بر سنگ اندازی اداره کل مربوطه نسبت به عدم پیش بردن قضیه هیچ گونه پیشنهادی از این مجموعه وزین متولی مسکن و ساخت و ساز در شهر و استان داده نمی‌شد و تاسف‌بارتر آنجا که طی یک سال گذشته هم با توجه به بیان چند باره موضوع در جلسات مختلف هیات چهار نفره، کمیسیون ماده 5 و.... تحرکی از  اداره کل راه و شهرسازی جهت مساعدت برای حل موضوع دیده نشد.

مهندس بارانی بیان داشت : دقت داشته باشیم که حل این موضوع اساسی فقط در ید اختیارات سازمان که نهادی غیر دولتی  بوده و از سنبه کم زورتری برخوردارتر است، نمی باشد و بدون دخالت مستقیم متولی مسکن و صدور پروانه در شهرها این مساله نه تنها حل نخواهد شد بلکه بر پیچیدگی های آن هم افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد :حال شما خود بخوانید حدیث مفصل ازین مجمل که چرا وضعیت شهرهای ما دچار از هم گسیختگی و درهم ریختگی فضایی و‌کالبدی هستند و دره تاریخی خرم آباد به عنوان یک نمونه مهم و بزرگ پس از سال ها سکونت در آن به این حال و روز افتاده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان کرد: تامل کنیم و بدانیم که نگاه استراتژیک و عمیق شدن در مسائل سخت و بغرنج نزد متولیان و مدعیان مسکن و ساختمان نبوده و نیست.

وی اضافه کرد : امیدواریم هیات مدیره جدید سازمان ضمن آگاهی از فعالیت‌های درخور هیات مدیره هشتم با صرف وقت بیشتر و به صورت عمده این مساله را تا جایی که می تواند و بشود پیش ببرد که هرچقدر دیرتر به سراغش برویم وضعیت بی‌سامانی شهرهای استان با شتاب بیشتری سوق داده می شود.

آخرین وضعیت ساختمان زنده یاد مهندس فیلی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در خصوص آخرین وضعیت این ساختمان اظهار کرد: زمین ساختمان زنده یاد مهندس فیلی با تلاش‌های هیأت مدیره ششم از اواخر سال 93 و در ابتدای سال 94 خریداری و هزینه آن به سازمان ملی زمین و مسکن واریز شد.

وی ادامه داد : در هیأت مدیره هفتم  در بحث زمین مشکلاتی بوجود امد که زمین به سازمان و گذار نمی شد  ولی  در اواخر هیأت مدیره هفتم پیگیری‌های لازم صورت گرفت و مشکل زمین حل شد  ، این زمین به متراژ تقریبی 2500 متر مربع در بلوار حج واقع شده است که در جای مناسبی واقع شده است.

 مهندس بارانی اضافه کرد: در دوره هیات مدیره هفتم تلاش‌های زیادی صورت گرفت که پروانه این ساختمان صادر شود که به دلایل مختلف موفق به این کار نشدند اما در چندماه ابتدایی فعالیت  هیات مدیره هشتم با تلاش‌هایی که صورت گرفت پروانه ساختمان صادر شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان  بیان کرد : در روز مهندس سال 97 توسط نماینده محترم ولی فقیه ، فرمانده سپاه ، رئیس و هیات مدیره وقت و دیگر مسئولین کلنگ ساخت ساختمان نظام مهندسی زده شد.

وی ادامه داد : در نیمه دوم سال 98 عملیات خاکبرداری و فنداسیون پروژه شروع شد و در سال 99 با توجه به مشکلاتی از قبیل گرانی مصالح دستمزدها که افرزش پیدا کرده بود و در کل بحث  تورم  که پیش آمده بود ، تلاش هیات مدیره بر این شد که کار به صورت ترکیبی پیش رود.

 مهندس بارانی اظهار داشت : در نیمه دوم سال 99 قرارداد اسکلت و سقف با اکیپ مجری که در این زمینه تخصص داشت امضا شد ،  قرارداد آن در حال حاضر 60 تا 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از لحاظ منابع مالی کم و بیش هفت ونیم میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است و با توجه به زمان ساخت و شرایط و به زعم بنده احتمالا تا 30 میلیارد تومان نیز هزینه برای اتمام ساخت نیاز دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان  گفت : امیدواریم دوستان در هیات مدیره نهم قضیه ساختمان را به همین شکل پیش ببرند ، همانطور که در هیات مدیره  دوره ششم شروع شد و گام به گام پیش رفت این قضیه را پیش ببرند و تکمیل نمایند.

سخن پایانی

 مهندس سعید بارانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در پایان سخنان خود گفت:  امیدوارم تلاش های هیأت مدیره دوره هشتم در مجموع با تمام فراز و فرودها ، تمام کاستی ها مورد توجه و رضایت نسبی شما قرار گرفته باشد ، ما تمام تلاش خود را با توجه به  مشکلات عدیده ای که وجود داشت انجام دادیم و توانستیم به اینجا برسیم.

امسال متاسفانه حواشی زیادی برای انتخابات هیأت مدیره پیش آمد که در این باره  نگرانی هایی برای آینده سازمان وجود دارد که در آینده  و در فرصت مناسب به آنها می پردازیم.

امیدوارم تشکیلات سازمان که یک حتی یک ریال بودجه از دولت دریافت نمی‌کند بتواند انسجام خود را حفظ کند  ، یکی از آسیب‌هایی که ما باید به آن توجه داشته باشیم و برای سازمان استان و کل سازمان‌های دیگر نیز وجود دارد بحث خود زنی سازمانی است که امیدواریم هیأت مدیره نهم توصیه ما را به عنوان برادر، عضو سازمان  یا یک دوست و همکار توجه کنند و یکی از آسیب ها و ناهنجاری های  که سازمان را دچار چالش می کند بحث  خود زنی سازمانی است که باید از آن پرهیز کنند.

 بار دیگرتشکر می کنم از تمام کسانی که در طول این سه سال با ما همکاری نمودند از هیأت مدیره، بازرسان، شورای انتظامی کارکنان، اعضای سازمان و مهندسان عزیزی که در نمایندگی ها، کمیته ها و کمیسیون‌ها و کسانی که  به انحا مختلف کمک کردند که سازمان پیش رود و به جایگاه نسبتاً مطلوبی برسد. امیدوارم هیات مدیره جدید کارهای ناتمام ما را پیش ببرد و بتواند جایگاه سازمان را از شرایط کنونی ارتقا ببخشند.

گزارش: هادی کردعلیوند


نظرات شما

admin-magz

بابک

حضور و فعالیت های دلسوزانه مهندس بارانی واقعا انقلاب و تحولی بزرگ در سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد نمود که متأسفانه عزیزان مسکن و شهرسازی با تنگ نظری و منفعت طلبی مانع بزرگی بر سر راه اعتلای نظام و اجرای قوانین در سطح استان هستند

۱۴۰۰/۰۸/۲۱

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اقدام لازم برای حفظ اموال فرهنگی در بروجرد

10 اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

تاسیس شهرداری منطقه 4 و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

برگزاری نخستین نشست تخصصی شعر معاصر بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال 1403

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت است

کنکور بسترساز پیشرفت‌های علمی است که باعث حماسه «وعده صادق» شد

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم

پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب منطقه ای استان تخیص یافت

تاکید بر رفع موانع تملیک جهت احداث سایت همراه اول و اجرای پروژه های فیبرنوری

تکمیل آبرسانی به 162 روستا تا پایان سال جاری در لرستان

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

47 خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

پلمپ دندانپزشکی و کلینیک غیرمجاز در خرم آباد

کشف بیش از 5 هزار لیتر نفت سفید در یک انبار

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان +عکس

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

تمدید گواهینامه بین المللی استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه IMS در شرکت گاز استان لرستان

شفقت استاندار لرستان شد

کاهش 5 درصدی مالیات تولید با هدف تحقق شعار سال

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان

جاعلان اسناد و مدارک در دام پلیس لرستان

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

75 میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری

جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان پس از 12 روز پیدا شد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

یونس بهاروند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان شد

افتتاح مجتمع آوای کوچه فیلم گام اول در تحقق شعار سال در لرستان

کسب مقام اول ورزشکار لرستانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

ضد عفونی و لایروبی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان

پیش بینی ذخیره 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 20 تنی ماهی ظرف یک ماه اول سال

کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد

گام بزرگ بانک رفاه کارگران در احیای واحد های تولیدی وصنعتی وجهش تولید در لرستان

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

ابلاغ نرخ جدید کرایه تاکسی به فرمانداری خرم آباد

سامانه نسخه الکترونیک در حال به‌روزرسانی‌ست/پذیرش موقت نسخه‌های الکترونیکی

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

بهره برداری از 71 طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان

آسفالت 87 کیلومتر از راههای روستایی لرستان