آخرین مطالب

19 هزار 152 کارگاه فعال در لرستان حق بیمه پرداخت می کنند اجتماعی

19 هزار 152 کارگاه فعال در لرستان حق بیمه پرداخت می کنند

  بزرگنمایی:
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت:۱۹ هزار ۱۵۲ کارگاه فعال در لرستان حق بیمه پرداخت می کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات اشتغالزا باید از سوی متقاضی با بیمه کردن پرداخت شود، که ثبت آن می‌تواند به منزله ایجاد اشتغال جدید باشد و سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه یکی از ناظرین باشد.
به گزارش تمدن لر،منوچهر گودرزی در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به بعضی از کارگاه‌ها و شرکت هایی که در حال تاسیس هستند یا توسعه هستند باید با نظارت سازمان تامین اجتماعی باشند، اظهار داشت: در زمینه ارائه تسهیلاتی که در استان برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی به متقاضیان پرداخت می شود در صورتی اشتغال ایجاد خواهد شد که تعداد یک شرکت یا کارخانه یا  کارگاهی که به تبع آن تعداد بیمه شده های سازمان تامین اجتماعی افزایش پیدا کنه و بهترین راهکاری که در کنترل این رویکرد نظارت دقیق این سازمان بر این اعتبارات خواهد بود.
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان به شیوه پرداخت حق بیمه یا دریافت کد کارگاهی از افرادی که از این تسهیلات استفاده می کنند اشاره کرد و گفت: اعتباراتی که به متقاضیان پس از تایید دستکاه های اجرایی توسط بانک ها پرداخت می شود وقتی که اقساط این تسهیلات پرداخت می‌شود فرد موظف کنند به  شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید و در صورت نداشتن کد گارگاهی این کد را جهت پرداخت  لیست های حق بیمه  دریافت کند یا اینکه اگر کد گارگاهی داشت و قصد افزایش تعداد بیمه‌شده ها را دارد ، تعداد بیمه شده های جدید را در لیست بیمه شدگان خود اضافه کند.
وی در ادامه افزود: از این طریق ما بتوانیم که یک آمار دقیقی از اینکه بابت تسهیلاتی که پرداخت شده آیا شغلی ایجاد شده و یا کسی فرصت شغلی جدیدی ایجاد کرده که به ما این اجازه را می دهد  به راحتی پرداخت تسهیلات را کنترل کنیم چون در هر صورت تسهیلات اشتغالزایی پرداخت میشود و آمار دقیق ان زمانی قابل دسترسی و قابل کنترل پیگیری خواهد بود.
گودرزی تصریح کرد: این سازمان هم تمام تلاش خود را برای افرادی که تسهیلات اشتغالزا دریافت کردند و برای دریافت کد کارگاهی و یا اضافه کردن بیمه شدگان  شرایط را به بهترین نحو تسهیل کرده و در بورکراسی اداری گیر نکنند.
حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان 
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در تشکیل و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر توسعه این شرکت ها با همکاری های همه دستگاه های اجرایی تاکید داشتند بنابراین با توجه به ماده 38 تفاوتی بین شرکت های دانش بنیان و معمولی وجود دارد که در نظر داریم نهایت مساعدت و همکاری لازم را با شرکتهای دانش‌بنیان داشته باشیم و در این راستا کارگاه آموزشی و مشاوره ای برای این شرکتها برگزار کنیم ، تا دقیق تر از قوانین سازمان مطلع باشند و بتوانند از مزایای مندرج در قانون تامین اجتماعی استفاده کنند.
وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که در طول سالیان اخیر به کشور وارد شد و منجر به رکود صنایع در استان شد، عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی نیز توقعات و خواسته‌هایی از تامین اجتماعی دارند که قول مساعد می‌دهیم در چهارچوب قانون نهایت مساعدت لازم را با آنها خواهیم داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: البته ممکن است تحقق برخی از خواسته‌های آنان توسط اداره کل ممکن نباشد اما ما همین موضوعات را نیز از سازمان مرکزی پیگیری می‌کنیم بلکه شاید تغییری در شرایط و مقررات رخ دهد و این عزیزان مشمول ارفاقات خاصی شوند.
گودرزی خاطرنشان‌ کرد: اگر شرکتی یا واحد صنعتی‌ در حال‌حاضر در بحث پرداخت حق بیمه لیست‌های جاری مشکلاتی دارد در حد توان در گرفتن لیست‌های حق بیمه، مساعدت لازم را لحاظ خواهیم کرد و نیز در صورتی که بدهی معوق داشته باشند، کمک می‌کنیم با آسانترین حالت قسط بندی شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با استفاده از طرح‌ها و تبصره‌های قانونی باری از دوش کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی فعال برداریم و با حمایت و مساعدت این عزیزان شاهد رونق اشتغالزایی در سطح استان باشیم.
19 هزار 152 کارگاه فعال در لرستان حق بیمه پرداخت می کنند 
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان به تعداد شعبات و کارگزاری های فعال در استان اشاره کرد و گفت : تعداد 11 شعبه اصلی  ، 5 شعبه اقماری و 7 کارگذاری در سازمان تامین اجتماعی خدمات لازم را به جامعه تحتت پوش خود ارائه می‌کنند.
وی افزود: همچنین تعداد 13 هزار 2132 نفر در استان بیمه شده اجباری می‌باشند، بیمه شده‌های اجباری به کسانی اطلاق می شود که در کارگاه‌های فعال و تعداد زیاد مشغول به کار هستند و کارفرما نسبت به واریز و پرداخت حق بیمه اقدام می‌کند.
گودرزی با اشاره به تعداد بیمه شدگان خاص در استان ، خاطر نشان کرد : 92 هزار و 312 نفر بیمه خاص در استان هستند که شامل بیمه مشاغل آزاد ,  اختیاری ، کارگران ساختمانی ، خادمین مساجد ، باربران و از این دسته افراد می باشند‌.
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد : تعداد مستمری بگیران بازنشسته های اصلی در استان 78 هزار و 568 نفر می باشند و در مجموع اداره کل تامین اجتماعی استان جمعیتی بالغ بر 755 هزار 945  نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دارد و به آنها خدمت رسانی انجام می دهد.
اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی 
گودرزی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری بدنبال اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی هستیم، اظهار داشت : باتوجه به اصل 29 قانون اساسی که برخورداری از مزایای تامین احتماعی را حق همگانی دانسته و ماده 1 قانون تامین اجتماعی که بر اجرا، تعمیم و گسترش بیمه ها تاکید دارد سازمان اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی در قالب بیمه زنان خانه دار، دختران و فرزندان دانشجو در دستور کار قراردارد که فرزندان دانشجو که صرفا اشتغال به تحصیل داشته باشند و تحت تکفل پدر و یا مادر باشند می تواند از مزایای این طرح بهره مند شوند و خدمات درمانی را دریافت کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: شرط سنی این طرح حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال است که افراد بالای 50 سال سن با داشتن سابقه پرداخت حق بیمه در بالای سن 50 سال خود مشمول دریافت مزایای این طرح خواهند شد.
گودرزی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای کمک به واحدهای تولیدی استان برای پایداری اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با ارائه خدمات بهینه به کارگاه‌ها و کارخانجات استان و بهترین نحو و شرایط آسان را در تقسیط بیمه معوق این واحدها فراهم می کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

ابلاغ نرخ جدید کرایه تاکسی به فرمانداری خرم آباد

سامانه نسخه الکترونیک در حال به‌روزرسانی‌ست/پذیرش موقت نسخه‌های الکترونیکی

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

بهره برداری از 71 طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان

آسفالت 87 کیلومتر از راههای روستایی لرستان

اعضای انجمن صنفی فعالان رسانه ای لرستان،بازرس اصلی و بازرس علی البدل خود را انتخاب کردند

استقرار دائمی بالگرد اورژانس 115 در فرودگاه خرم آباد

مبارزه با علف‌های هرز در سطح 113 هزار هکتار مزارع گندم لرستان

بازنشستگی بیش از 1700 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور

برگزاری نشست سرپرست ورزش و جوانان لرستان با دبیران سمن های جوانان

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیاردی قاچاق در خرم آباد

یک میلیون و 232 هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت

تیم خرم آباد با شایستگی قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نونهالان استان

راهپیمایی جمعه خشم در سراسر لرستان برگزار می‌شود

تفاهم نامه ی همکاری بسیج رسانه استان با سازمان فنی و حرفه ای لرستان

تمدید مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه

جریمه 67 میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد

اخراج 247 تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته

انجام 65 کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های پلدختر

آغاز عملیات ساخت تقاطع سه سطحی بلوار 60 متری به بلوار امام رضا(ع) خرم آباد

تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر، الگوی مناسب برای کار جهادی است

تلاش‌های جهادگونه قرارگاه خاتم‌الانبیا قابل تقدیر است

احداث بیش از هزاران کیلومتر آزادراه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء

گزارش تصویری آیین افتتاحیه پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد

بازدید بیش از 11 هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک در تعطیلات عید فطر

تاکید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

تشیع پیکر شهید مجتبی نعمت پور در زادگاهش

اطلاعیه فرماندهی انتظامی لرستان پیرامون طرح حجاب و عفاف از روز شنبه

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

آزادی 20 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد لرستان با عفو رهبری

پلمب یک مرکز غیرمجاز زیبایی و لیزر در خرم‌آباد

دستگیری شبانه‌ شکارچیان قبل از هر گونه تخلف در منطقه شکار ممنوع هشتاد پهلو

73 درصد خانوارهای لرستانی از طرح کالا برگ فجرانه بهره مند شدند

صدور 52 هزار گواهی حمل بهداشتی دام زنده و فرآورده‌های دامی در لرستان

افزایش نرخ کرایه تاکسی خرم‌‌آباد تا زمان تصویب نرخ جدید ممنوع است

علت فوت دکتر «پرستو بخشی» اعلام شد

چهل و ششمین زمین چمن آموزش‌وپرورش در لرستان افتتاح شد

1995 هکتار از اراضی کشاورزی لرستان تثبیت شد

سربلندی بیمه سلامت لرستان در پرداخت به موقع مطالبات به موسسات تشخیصی درمانی با مساعدت بانک رفاه

کشف 10 تن زغال و چوب درختان بلوط در خرم‌آباد

جابه‌جایی بیش از 127 هزار مسافر از طریق ناوگان عمومی لرستان

177 مرکز متخلف تهیه و توزیع مواد غذایی در لرستان پلمب شد

277 متهم تحت تعقیب و اراذل‌واوباش در لرستان دستگیر شدند

شروع عملیات اجرایی پروژه مخابراتی نجما در فاز دوم مسکن مهر کمالوند

جهاد آبرسانی سپاه لرستان در روستا‌های پلدختر +فیلم

مبلغ زکات فطره در لرستان اعلام شد

پیکر شهید مدافع حرم در بروجرد به خاک سپرده می شود

جذب 2800 حامی برای ایتام لرستان

تجهیز 3 راهدارخانه در استان لرستان