آخرین مطالب

کارنامه درخشان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در خدمت رسانی به مناطق محروم اجتماعی

کارنامه درخشان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در خدمت رسانی به مناطق محروم

  بزرگنمایی:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت :گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در راستای تقویت بنیه های نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مناطق محروم همیشه در تمام عرصه ها حاضر بوده اند و کارنامه ی درخشانی به جا گذاشته اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت :گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در راستای تقویت بنیه های نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مناطق محروم همیشه در تمام عرصه ها حاضر بوده اند و کارنامه ی درخشانی به جا گذاشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تمدن لر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ، روز شنبه 25 تیرماه  با حضور دکترعلیرضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ، سرهنگ احسان جهانبخش فرمانده سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل لرستان، کمیسیون های تخصصی معماری و کمیسیون سیما و منظر شهری ، جلسه ای در سالن جلسات سازمان نظام با هدف بازآفرینی و ساماندهی محلات محروم ، حل مشکلات عمرانی مناطق کمتر توسعه یافته و هماهنگی بیشتر بین بسیج سازندگی استان و سازمان در جهت انجام پروژه ها مشترک در سطح استان برگزارشد.

دکتر علیرضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گوی به حاظرین در جلسه فرارسیدن  دهه ی امامت و نزدیک شده به عید سعید غدیر خم را تبریک گفت .

وی ادامه داد : گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در راستای تقویت بنیه های نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مناطق محروم همیشه در تمام عرصه ها حاضر بوده اند و کارنامه ی درخشانی به جا گذاشته اند و هر جایی با تفکر بسیجی ، انقلابی و روحیه جهادی ورود پیدا کرده ایم به همان نسبت موفق شده ایم، همه ادارات موظف به همکاری با بسیج سازندگی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت : هیأت‌ وزیران در جلسه 30 /2 /1397 به پیشنهاد شماره 02 /100 /11593 مورخ 9 /2 /1397 وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای مواد (59)، (61) و (62) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1395 – آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را به تصویب رساندن ، با اشاره به اینکه  با نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر ساخت مسکن جدید برای خانوارها، ساخت واحدهای بیشتر و بهبود فضای شهری را هم به دنبال خواهد داشت. دولت و شهرداری‌ها به تنهایی قادر به انجام همه امور نیستند و باید همه نهادها دست به کار شده و از ظرفیت آن‌ها و نیز ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

وی نقش مردم را در این اقدام و تحول  بسیار حایز اهمیت دانست و گفت:  باید مردم ساکن در این محلات توسط افراد متخصص، هسته‌های تسهیلگری و گروه‌های جهادی تخصصی توجیه شده و از تسهیلات، مزایا و امتیازات در نظر گرفته شده مطلع شوند و  با توجه به محدودیت منابع باید به سمت ساخت پروژه‌های چند منظوره در این مناطق و بافت های فرسوده حرکت کنیم. پروژه‌های چند منظوره می‌تواند همزمان پاسخگوی نیازهای فرهنگی، ورزشی و آموزشی محلات هدف بازآفرینی شهری باشد.

علیرضا آریان مهر اظهار کرد: براساس برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، اعضای عضو ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها، نیازهای محله را پیش‌بینی و بر اساس توانمندی دولت اولویت بندی کنند. همچنین پروژه‌هایی که درسال جاری قابلیت اجرایی دارند به ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان معرفی شود.

در ادامه جناب سرهنگ احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه لرستان گفت : اولویت قرارگاه سازندگی در ساخت خانه مربوط به نیازمندان و تاکید بر محرومیت زدایی است ، ما خانه های که سپاه می سازدنظارت  آن ها را متقبل شده ، علاوه بر نظارت سازمان نظام مهندسی ، قرارگاه ناظرینی در  بسیج سازندگی و مهندسین عمران و معماری سپاه استان برای همکاری بیشتر و بهتر در ساخت و سازها و طرح های اجرای را تشکیل خواهیم داد و تلاش مان این است که بتوانیم با تعامل و همکاری لازم با متخصصین سازمان نظام مهندسی ساختمان کیفیت در ساخت و اجرای ساختمان های طرح جهاد سازندگی را بالا ببریم  و با این همه هزینه های سنگینی که  برای احداث یک واحد ساختمانی صرف می شود ، نظارت دقیق تری داشته باشیم.

سرهنگ احسان جهانبخش ،  بسیج سازندگی به دنبال  حل مشکل حاشیه نشینی است و با کمک دیگر دستگاه ها و همچنین با استفاده ازپتانسیل و ظرفیت های متخصصین این امر گام موثری در بازسازی بافت های فرسوده بر خواهد داشت ، ایشان گفتند : باید توجه داشت که ساکنان این محلات در موضوعاتی نظیر معیشت، بهداشت،اشتغال و آموزش با مشکل مواجه‌اند. بنابراین نیاز است سازمان‌‌های  حمایتی نظیر کمیته امداد  امام (ره)، ستاد فرمان اجرایی امام (ره)، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و جانبازان باید به این محلات ورود پیدا کرده و در جهت رفع این مسایل و مشکلات نقش‌آفرینی کنند.

فرمانده بسیج سازندگی سپاه استان اشاره کردند که : بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، ماهیت تشکیل بسیج سازندگی به عملکرد جهاد سازندگی بر می گردد که در ابتدای انقلاب اسلامی ساختار آن برگرفته از نیروهای انقلابی و متدین با روحیه جهادی بوده است. نیروهای مومن، انقلابی و جهادی به صورت جهادگونه هر وظیفه‌ای که به آنها محول شده پای کار بوده‌اند ،روحیه جهادی و تفکر بسیجی می تواند پایه‌های استوار نظام و انقلاب اسلامی را تقویت و مستحکم کند.

وی افزود:  امروز در همه حوزه‌ها، در حوادث مترقبه و غیرمترقبه و بطور کلی هر جایی که نیاز به کمک و امدادرسانی بوده است یک پای ثابت و تاثیرگذار در این برنامه ها بسیج سازندگی بوده است ، خاطرنشان کرد بسیج سازندگی و گروه جهادی در استان ظرفیت بزرگی هستند که می توان از این ظرفیت در راستای توسعه استان و محرومیت زدایی استفاده کرد و به تمام ادارات ابلاغ شده است که از ظرفیت بسیج در تمام حوزه ها استفاده شود.

در پایان این جلسه و با توجه به بخشنامه ی وزارت راه  شهرسازی  به شماره 400/125999  تاریخ 1400/09/27 اشخاص متقاضی استفاده از خدمات ریگان در موارد مذکور اعم از حقیقی یا حقوقی ، می بایست تقاضای خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان تسلیم نمایند.بر همین اساس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با اعلام فراخوان عمومی از مهندسانی که مایل هستند به صورت رایگان به اقشار کم درآمد، مصلی ، مسجد، حسینه ، مدارس ، درمانگاه، اماکن خیریه و مسکن محرومان ( مشمولین کمیته امداد یا سازمان بهزیستی )خدمت رسانی کنند،طی نامه ی کتبی درخواست خود را به دبیرخانه سازمان اعلام نموده و سازمان بعد از شناسایی لیست مهندسان ثبت نامی را به سازمان بسیج سازندگی استان  معرفی کند. همچنین عدم محاسبه موارد خدمت رسانی مهندسی در ظرفیت اشتغال آنان ( اعم از زیربنا و تعداد کار)لحاظ نمی گردد،  هماهنگی و نظارت بر عملکرد مهندسان ناظر و تهیه و ارسال فهرست پروژه هایی که خواستار موارد فوق هستند  به صورت مشترک اعلام و با همکاری های لازمه انجام پذیرند.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پرداخت 49 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به دانشجویان و دانش‌آموختگان

آغاز متفاوت اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با هنرنمایی قدیمی‌های تئاتر لرستان

برخی از ادارات استان مقید به رعایت قانون «م.الف» نیستند

لزوم ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان

کسب رتبه برتر مدیرمسئول پایگاه تمدن لر در جشنواره «بر بلندای حضور»

نامگذاری روز عملیات حاج عمران تحت عنوان «روز لرستان»

شرکت 17 هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

لزوم برخورد با استخدام‌های غیرقانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه در لرستان

بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری

زندگی‌نامه 204 شهید کارگری لرستان تألیف می‌شود

مشاهده شدن گونه ارزشمند و نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان +فیلم

ممنوع شدن ورود گردشگران به تونل برفی ازنا

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

تعیین تکلیف اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در استان

توسعه وضعیت گردشگری در روستای بیشه

کشف جسد غرق شده جوان پلدختری در رودخانه سیمره

برقراری دو پرواز فوق العاده در فرودگاه خرم آباد

هوشمندسازی 30 درصد چاه‌های لرستان

خیبر یک جلسه از همراهی تماشاگران محروم می‌شود

افزایش 35 درصدی بارگیری راه‌آهن لرستان در نخستین ماه سال

اجرای 425 میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی سد حوضیان

نهایی شدن مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک تا مردادماه

لرستان آماده برگزاری جشن‌های دهه کرامت

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان

روش های آنلاین و جدید ثبت خرابی تلفن ثابت در مخابرات منطقه لرستان تشریح شد

185 میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

52 دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان توقیف شد

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش 50 میلیارد ریال لرستان

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

خارج کردن جسم خارجی از بینی کودک دلفانی

سال گذشته حدود 70 هزار نفر در بیمارستان های صحرایی استان ویزیت شدند

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی ماست

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای حاج عمران در منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان

از سهم استان برای پروژه راه‌آهن کوتاه نمی‌آییم

اقدام لازم برای حفظ اموال فرهنگی در بروجرد

10 اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

تاسیس شهرداری منطقه 4 و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

برگزاری نخستین نشست تخصصی شعر معاصر بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال 1403

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت است

کنکور بسترساز پیشرفت‌های علمی است که باعث حماسه «وعده صادق» شد

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم