آخرین مطالب

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان:

ارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به مراجع صدور پروانه الکترونیکی می شود اجتماعی

ارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به مراجع صدور پروانه الکترونیکی می شود

  بزرگنمایی:
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان از ارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به صورت الکترونیکی به مراجع صدور پروانه در استان لرستان خبر داد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ازارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به صورت الکترونیکی به مراجع صدور پروانه در استان لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تمدن لر ، دکتر علیرضا آریان مهر در گفتگو با روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان،  به شرح  ارائه خدمات الکترونیکی سازمان پرداخت و اظهارداشت: تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت اعضا و جلوگیری از بروکراسی اداری موجب شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان برای الکترونیکی شدن امور جاری خود و تسریع ارائه خدمات به اعضا برنامه ریزی کند تا ضمن پاسخگویی به نیاز مراجعان، حضور و تردد آنها کاهش یابد و در عین حال به امور ضروری و مورد مطالبه آنها پاسخ داده شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان گفت: در خصوص کنترل خدمات مهندسی در سازمان مواردی از قبیل کنترل نقشه، ارجاع نظارت و ثبت نقشه به صورت الکترونیکی انجام می شود.  در آینده ی نه چندان دور هم ارسال مدارک، کنترل آن و رفع نواقص و ... نیز از طریق سیستم تبادل پیام که در کارتابل الکترونیکی دفاتر مهندسی طراحی تعریف خواهد  شده قابل پیگیری می شود.

دکتر آریان مهر ضمن بیان اینکه کنترل نقشه از یکم اسفند ماه  سال 1400 به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود، به مزایای آن اشاره کرد : در سامانه الکترونیکی جامع خدمات نظام مهندسی ساختمان لرستان  فرآیند تمام مراحل چاپ و ارسال نقشه های ساختمانی به صورت الکترونیکی صورت میگیرد و در این فرآینده  روش های ارسال و ثبت نقشه های ساختمانی به صورت دستی حذف شده است از طریق کنترل نقشه الکترونیکی بازه زمانی کنترل نقشه کاهش یافته و رفت و آمدهای مکرر برای تبادل نقشه ها از دفاتر از بین رفته است. همچنین از این طریق عملکرد کنترلرها به راحتی مورد پایش و حضور فیزیکی کنترلر و مسئولین دفاتر تقریبا به صفر رسیده است و کنترل نقشه به صورت یکپارچه و با رعایت قوانین واحد در سطح استان  انجام می گیرد.

وی  در تشریح ثبت نقشه الکترونیکی گفت دفاتر مهندسی طراحی، فرم درخواست کنترل نقشه و سایر مدارک مربوطه را می توانند از طریق کارتابل دفاتر بارگذاری نمایند. پس از ثبت پروژه توسط خدمات مهندسی، بقیه مراحل و نحوه پیگیری از طریق سیستم الکترونیکی و تبادل پیام با دفاتر طراحی صورت می گیرد. همچنین در صدد این هستیم که در پروژه های نوساز دفاتر مهندسی طراحی و کارفرمایان بتوانند از طریق سایت سازمان نسبت به انجام امور مالی به صورت آنلاین اقدام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

دکتر آریان مهر در مورد دیگر سیستم خدمات رونمایی شده گفت : فاز نخست سامانه جامع الکترونیکی شورای انتظامی راه اندازی شده است، ثبت دادخواست، تشکیل پرونده، ارسال دعوت نامه برای خواهان و خوانده، ثبت دفاعیات و همچنین بارگزاری اسناد و مدارک مربوطه به دادخواست و دفاعیات از جمله قابلیت های زیر سیستم این سامانه نظارتی است.شایان ذکر است از قابلیت های سامانه شورای انتظامی می توان به زیرسیستم های آن که شامل:ثبت درخواست دادخواست، بررسی دادخواست و تشکیل پرونده،ارسال دعوتنامه برای خواهان و خوانده،ثبت دفاعیات توسط خوانده،درخواست کارشناسی ماده 27،پرداخت کارشناسی ماده 27،ارسال گزارش کارشناسی ماده 27،ارزیابی کارشناسی ماده 27،مدیریت اسناد و مدارک پرونده ها،ثبت خلاصه پرونده ،پیش نویس رای، ارسال نظر اعضا برای رای،صدور دادنامه،ثبت تجدید نظر، گزارش عملکرد شورا، گزارش دعوتنامه ها، گزارش دادنامه ها، کارتابل پرونده ها، فرآیندرسیدگی به پرونده ها، مدیریت کاربران، مدیریت اطلاعات پایه نرم افزار، اشاره نمود.

وی در خصوص دغدغه مهم ناظران در ارسال گزارشات به مراجع صدور پروانه بیان کرد: برای ارسال گزارش های نظارت مرحله ای و تخلف با امضای الکترونیکی ناظران به سازمان و مراجع صدور پروانه از طریق کارتابل مهندسی توافق نامه های همکاری با تمام شهرداری های استان به امضا رسیده است که بنابر این توافق نامه ها تمام گزارشات مرحله ای عملیات ساختمانی به صورت الکترونیکی و تحت وب ارسال می شود، جهت این توافق نامه امضا های الکترونیکی مهندسین پروانه دار استان جمع آوری و در حال بارگزاری در سیستم ارجاع کار است و در کوتاه ترین زمان ممکن به مرحله ای اجرا خواهد رسید، همچنین پیگیر ارتباط الکترونیکی از طریق کارتابل مهندسین با بازرسان اداره کار هستیم و توافق نامه ای به امضا رسیده است تا گزارشات ساختمانی  در دستگاه های ذی ربط به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری شوند تا یکی دیگر از دغدغه های مهندسین سازمان رفع شود. همچنین  پیگیر رویت سوابق مالی و واریزیهای سازمان برای  اعضای محترم نیز از طریق کارتابل مهندسین هستیم.

رئیس سازمان در ادامه صحبتهای خود به ارائه خدمات الکترونیکی واحد عضویت با توجه راه اندزی سامانه سپامک و پاتمک که به صورت یکپارچه و کشوری است، صدور پروانه اشتغال، تمدید، ارتقاء، تجدید و صدور پروانه اشتغال المثنی از طریق این سامانه که مختص وزارت راه و شهرسازی است صورت خواهد پذیرفت و سازمان هم منوط به این برنامه در صدد است تا  از طریق کارتابل مهندسی خدمات پرداخت آنلاین حق عضویت، درخواست الکترونیکی صدور کارت المثنی و انجام مراحل اداری کاری اعضای سازمان جهت خدمات واحد عضویت به انجام برسد.

علیرضا آریان مهر در رابطه با راه اندازی سامانه مجریان ذی صلاح بیان داشت: با توجه به شرایط ارجاع کار مجریان ذی صلاح و تمام قوانین که  در این خصوص در مباحث و مقرارت ملی ساختمان ثبت شده اند در  سامانه مجریان  ذی صلاح که در حال طراحی، بارگزاری و راه اندازی آن هستیم، قابلیت های بالای دارد که از عمده ترین آنها  می توان به امکان تعریف فرآیند اجرا،امکان معرفی مجری برای فرآیندهای اجرا، امکان چاپ معرفی نامه برای  شهرداری، مالک و ناظر، بیمه مسئولیت اجرا، در تنظیمات این برنامه تنظیم تعداد کار، ظرفیت متری، نحوه محاسبه کار فعال، ظرفیت و فیلتر پروانه، حدود صلاحیت مجریان حقیقی و حقوقی،این تنظیمات بر اساس رشته و پایه صورت می گیرد و امکان رتبه بندی در یک پایه وجود ندارد، در این سامانه امکان ثبت پروانه برای سازنده و یا مجریان حقیقی و حقوقی و همچنین درخواست تمدید یا ارتقا پروانه اجرا از طریق پورتال مهندسین، تغییر ماهیت پروانه از خدمات مهندس به سازنده، پیمان مدیرت و ثبت غیر فعالی خودکار برای صلاحیت های طراحی و نظارت همزمان با تغییر ماهیت دیده شده است همچنین  در این سامانه افزونه مدیریت کارگاه برای تعریف کارگاه و سرپرست کارگاه، برای فرآیند های که باید سرپرست کارگاه داشته باشند لحاظ شده است .

آریان مهر در ادامه گفت: تمام تلاش سازمان بر این است تا ضمن حفظ ارج نهادن به اعضا و مراجعان و کاهش حضور افراد خللی در انجام امور سازمان وارد نیاید. وی با بیان اینکه برشماری خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان  افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در اکثر قریب به اتفاق امور خود الکترونیکی می شود و یکی از برنامه های  هیات مدیره دور نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان   حرکت به سمت سازمان تمام الکترونیک است و در این راستا تمام تلاش خود را می نمایم.

وی از آماده بودن زیرساخت آموزش مجازی و دوره های غیرحضوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان سخن گفت: برگزاری سمینارهای مجازی(سامانه مدیریت آموزش) در حال انجام است .

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی هیات مدیره در به روزرسانی امور سازمان و ارائه خدمات الکترونیکی و همچنین تلاشهای پرسنل محترم سازمان  در محقق ساختن این امر کمال تشکر و قدردانی را داریم و از تمام مهندسان عزیز عضو سازمان خواستاریم تا جهت رفاه مخاطبان و مراجعان سازمان اعم از اعضای محترم و یا کارفرمایان ارجمند و بهره گیری از نظرات آنها پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند و  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان پذیرای انتقادات و پیشنهادات می باشد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

انتقال مفاهیم تربیتی و تعالی جامعه با هنر نمایش امکان پذیراست

کسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در گزارش سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در کشور

صعود مشترک کوهنوردان لرستان و خوزستان به قله آسیاباد

کسب رتبه دوم کشور در جذب اعتبارات ورزشی

کشف جنازه 4 نفر در مجمتع هزار دستگاه خرم‌آباد

کشف انبار 12 میلیاردی کالای قاچاق در لرستان

جشنواره تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور در لرستان برگزار می شود

نمایندگان مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس انتخاب شدند

پنجمین جشنواره هیجار در الیگودرز برگزار می شود

2500 نیروی پلیس تأمین امنیت انتخابات در خرم‌آباد و چگنی را برعهده دارند

عروس داماد خرم آبادی پای صندوق رأی

فعالیت 430 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه خرم آباد و‌ چگنی

پایداری شبکه ارتباطی شعب اخذ رای استان لرستان

اعزام بیش‌ از 3000 لرستانی به مناطق عملیاتی غرب کشور

حدود 500 هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می‌شود

فردا؛ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در لرستان

بیمه محصولات زراعی در لرستان 22 درصد افزایش پیدا کرد

آمادگی استان لرستان برای آغاز فصل خرید گندم و کلزا

برگزاری نشست تخصصی شاهنامه خوانی بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال 1403

کشف 200 کیلو تریاک در پوشش بار گوجه در پل زال

معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان

مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد مرتفع شده است

کمک 27 میلیارد تومانی هلال احمراستان به نیازمندان

بهره برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری خرم آباد؛ بزودی

بهره برداری از 16 هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

لغو پرواز شماره 321 تهران - خرم آباد

پیام تبریک سردار نعمت الله باقری به جهادگران عرصه سازندگی

افزایش 250 درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان

سرپرست جدید هیات ورزش کارگری لرستان منصوب شد

متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان

جهاد آبرسانی در 125 روستای لرستان

تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی

تالار افلاک خرم آباد پلمب شد

2 گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

مسکن و اشتغال جامعه ایثارگر نیازمند حمایت ویژه است

پرداخت 49 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به دانشجویان و دانش‌آموختگان

آغاز متفاوت اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با هنرنمایی قدیمی‌های تئاتر لرستان

برخی از ادارات استان مقید به رعایت قانون «م.الف» نیستند

لزوم ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان

کسب رتبه برتر مدیرمسئول پایگاه تمدن لر در جشنواره «بر بلندای حضور»

نامگذاری روز عملیات حاج عمران تحت عنوان «روز لرستان»

شرکت 17 هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نقش معلم در جامعه

لزوم برخورد با استخدام‌های غیرقانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه در لرستان

بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری

زندگی‌نامه 204 شهید کارگری لرستان تألیف می‌شود

مشاهده شدن گونه ارزشمند و نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان +فیلم

ممنوع شدن ورود گردشگران به تونل برفی ازنا