آخرین مطالب

تغییر تعرفه تلفن ثابت تنها برای بخشی ازهزینه های نگهداری خطوط تلفن است اجتماعی

تغییر تعرفه تلفن ثابت تنها برای بخشی ازهزینه های نگهداری خطوط تلفن است

  بزرگنمایی:

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بر ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران در طول سالیان گذشته منجر به زیان‌ده شدن این شرکت شده است تاکیدکرد و رئیس هیات مدیره مخابرات،نیزبا بیان اینکه در سال مالی 1400 زیان مخابرات از 2 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. معتقد است نگهداری خطوط تلفن برای مخابرات هزینه دارد که این تعرفه از سال 1388 ثابت مانده و چرخ توسعه شرکت مخابرات ایران را کند کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تمدن لر به نقل از  ایسنا ، تابستان امسان افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت مورد تأیید قرار گرفت و ستاد تنظیم بازار هم افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرد اما این موضوع هنوز اجرایی نشده و درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش ، طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه 20 هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.اما به تازگی اعلام شد که در همین رابطه شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.

اما پس از آن مرکز ملی رقابت نسبت به افزایش تعرفه‌ها واکنش داد و اعلام کرد، در پانصد و نهمین جلسه این شورا به استناد بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و با توجه به ماده 3 مصوبه جلسه 466 شورای رقابت با موضوع ” دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت”، شرکت مخابرات ایران موظف است با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات تمام شده این شرکت به صورت مجزا و دقیق محاسبه شود و در صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت درج گردد، اما شرکت مخابرات ایران این مصوبه را اجرا نکرده است، لذا تا زمان ارایه دقیق هزینه ماهانه تمام شده خدمات تلفن ثابت، مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران، هرگونه تغییر در هزینه خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافی، مغایر مصوبه شورای رقابت بوده و باید به قید فوریت متوقف گردد.

پس از این اتفاق، شرکت مخابرات ایران هم در این راستا اعلام کرد که این شرکت همواره تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری انجام می‌دهد و با رعایت الزامات قانونی پروانه فعالیت صادره و مصوبات هیات مدیره، علی رغم ثابت ماندن تعرفه‌ها در 12 سال اخیر و رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم به ارایه خدمات ارتباطی به همه ذی نفعان می‌پردازد.

این شرکت همچنین تأکید کرده که ابلاغ “دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت” پس از پیشنهاد و موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و پس از بررسی توسط ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است و با توجه به ضرورت پیاده‌سازی الزامات توسعه‌ای و رشد اقتصادی در کشور، شرکت مخابرات ایران همواره خدمات‌رسانی گسترده خود را در سراسر کشور و در چارچوب مشتری مداری ادامه می دهد.

اما ماجرای افزایش تعرفه تلفن ثابت از این قرار بود که این افزایش تعرفه در استان تهران بابت 4444 دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل 20000 تومان، برای سایر مراکز استان‌ها به ازای حداقل 3333 دقیقه مکالمه 15000 تومان به عنوان حداقل پرداخت و سایر شهرها به ازای 2666 دقیقه مکالمه معادل 10000 تومان مشخص شده بود.

پیش از این مسئولان شرکت مخابرات اعلام کرده بودند تعرفه تلفن ثابت حدود 12 سال است که علی رغم افزایش تورم تغییری پیدا نکرده و درخواست برای تغییر تعرفه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است و آنها بررسی کردند و کارهای کارشناسی آن انجام شده است. همچنین در سازمان تنظیم مقررات رادیویی و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم تصویب شد و در نهایت به کمیسیون تنظیم بازار ارسال کردند؛ آنجا هم با شرایطی مصوب شد و پس از آن به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.

بنابراین گفته شده بود شرکت مخابرات منتظر است این موضوع در کمیسیون تنظیم بازار بررسی و از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت ابلاغ شود. به عبارتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید تغییرات تعرفه ها را به مخابرات ابلاغ کنند تا بتوان اعلام کرد و اطلاع رسانی لازم در این زمینه توسط شرکت مخابرات انجام شود.

اما به تازگی شرکت مخابرات اعلام کرده است، مشکل تعرفه‌های تلفن ثابت که از سال‌ها پیش وجود داشته و بارها مدیران شرکت مخابرات ایران در این رابطه سخن گفته‌اند، در دولت جدید مورد پذیرش وزیر ارتباطات نیز قرار گرفت که از این نظر اتفاق جدیدی محسوب می‌شود. در دولت‌های گذشته وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کلاً وجود مشکل در شرکت مخابرات را منکر می‌شدند یا این مشکل را مربوط به تعرفه‌ها ندانسته و ناشی از مسائل دیگری می‌دانستند.
این نگاه باعث شده بود طرح‌های مختلف درباره منطقی‌سازی تعرفه‌های تلفن ثابت، از اساس مورد بررسی قرار نگیرند و در نهایت مخابرات به وضعیت کنونی برسد که زیان عملیاتی آن بر کسی پوشیده نیست.

طبق این گزارش، از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- بارها و بارها تأکید کرد ثابت نگه‌داشتن تعرفه‌های مخابراتی برای بیش از 10 سال- در شرایطی که تمامی قیمت‌ها در این سال‌ها چندین و چند برابر شده‌اند، منجر به زیان مخابرات و حتی قفل شدن صنعت ارتباطات کشور شده است.

بر این اساس بدون آنکه بخواهیم روند طی شده برای دریافت مصوبات شورای رقابت، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ستاد تنظیم بازار را تشریح کنیم، باید بگوییم در نهایت تمامی این نهادها با منطقی‌سازی درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت موافقت کردند و کار به ابلاغ این مصوبات از سوی وزارت ارتباطات رسید؛ اما ناگهان همه‌چیز متوقف شد.

تأخیر در ابلاغ مصوبه 327 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باعث شده است موضوعات جدیدی از سوی شورای رقابت مطرح شود و هرچند وزیر ارتباطات این ایراد را قابل رفع دانست؛ اما باز هم خبری از ابلاغ مصوبه رگولاتوری نشد.

وزیر ارتباطات در جدیدترین سخنان خود تأکید کرده است که مخابرات باید در مورد چند موضوع به وزارتخانه تضمین بدهد، این در حالی است که مخابرات بارها تأکید کرده اگر بتواند سر و سامانی به وضعیت اقتصادی خود بدهد، بدون آنکه نیاز به تأکید نهادهای بیرونی باشد، این موارد را اجرایی خواهد کرد؛ اما طبق اعلام مخابرات ایران، اکنون وزیر ارتباطات می‌گوید مخابرات حق نداشته پیش از ابلاغ مصوبه رگولاتوری، مصوبه ستاد تنظیم بازار را اجرایی کند و بابت این کار، جریمه خواهد شد.

طبق اطلاعات سایت مخابرات ایران، حالا که وزیر ارتباطات خود به وضعیت نامناسب مخابرات اذعان دارد، آیا بهتر نیست این کلاف را پیچیده‌تر نکرده و هرچه سریع‌تر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را ابلاغ کند که بتواند در ماه‌های پایانی سال، مشکلی از مشکلات این صنعت را حل کرده و حداقل بخشی از مطالبات افراد و شرکت‌ها از مخابرات را پرداخت شده ببیند؟

در این راستا مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و رگولاتوری اخیرا با هدف بررسی بهای تمام شده و تعرفه گذاری خدمات شبکه تلفن ثابت نشستی برگزار کردند. در این جلسه، با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران همواره در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فعالیت می‌کند، به بررسی بهای تمام شده خدمات مخابرات پرداخته شده و در زمینه اجرای مصوبات مرتبط تبادل نظر شد. در این نشست مشترک، چالش اصلی در شبکه تلفن ثابت شرکت مخابرات عدم تعادل پایدار بین هزینه و درآمد اعلام شده است که موجب کاهش قدرت در آمدزایی در این بخش می‌شود.

همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اخیرا باز هم تاکید کرده که ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران در طول سالیان گذشته منجر به زیان‌ده شدن این شرکت شده است و به گفته رئیس هیات مدیره مخابرات، در سال مالی 1400 زیان مخابرات از 2 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. وی معتقد است نگهداری خطوط تلفن برای مخابرات هزینه دارد که این تعرفه از سال 1388 ثابت مانده و چرخ توسعه شرکت مخابرات ایران را کند کرده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

1.4 تن مواد مخدر در لرستان کشف شد

ویدیو/14 مگاپروژه‌ کلیدی صنعت برق برای عبور ایمن از اوج بار تابستان 1405

تشکیل 185 پرونده تخلفاتی دام و طیور در لرستان

هتل‌های 5 ستاره از پرداخت عوارض پروانه معاف می‌شوند

کشف 12 میلیارد تومان داروی احتکاری در لرستان

احداث ساختمان شهرداری منطقه 3؛ گامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی

افتتاح ساختمان شهرداری منطقه 3، تحقق دومین برنامه طرح عید تا عید

وصول مطالبات، شرط بقا در تابستان 1405

فراخوان زندگی، اهدای خون لرستانی‌ها برای بیماران تالاسمی مناطق سیل‌زده

کلاهبردار حرفه‌ای میلیاردی در خرم‌آباد دستگیر شد

تامین مرغ و برنج مورد نیاز بازار شب یلدا در لرستان

هوشمندسازی مدیریت شهری؛ محور رویداد «خرم‌آباد هوشمند» با تمرکز بر نقش نخبگان جوان

هوشمندسازی یک نیاز اساسی برای آینده مدیریت شهری

بازار شب یلدای لرستان زیر ذره بین ناظران دامپزشکی

9.5 میلیون مترمکعب به آب سد «ماربره» اضافه شد

خرم‌آباد دومین کارخانه آسفالت خود را افتتاح کرد / تاکید شورای شهر بر ارتقای کیفیت معابر+تصاویر

افتتاح دومین کارخانه آسفالت خرم‌آباد؛ تحولی راهبردی در بهسازی معابر شهری

افتتاح دومین کارخانه آسفالت خرم‌آباد پس از 35 سال؛ گامی راهبردی برای قطع وابستگی به پیمانکاران پرهزینه

ویدیو/ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت چهاردهم، سه‌برابر کل ظرفیت ایجاد شده در دولت‌های گذشته است

شکایت باشگاه خیبر از داور بازی با استقلال

محکومیت 18 میلیارد تومانی برای عرضه خارج از شبکه گندم در لرستان

70 اثر جدید لرستان در راه ثبت در فهرست ملی

مقابله همه‌جانبه و قاطع پلیس با سرقت، تیراندازی و قاچاق کالا

اجرای طرح ملی گلریزان اجتماعی در لرستان

لرستان میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد/ حضور 60 قصه‌گو در مرحله نهایی

مهر تأیید بنیاد ایران‌شناسی بر دانشنامه جامع لرستان

دو انتصاب شایسته در شرکت گاز استان لرستان

صورتحساب‌های غیرالکترونیکی (کاغذی) فاقد اعتبار مالیاتی خواهند شد

ایجاد دسترسی بیرانشهر به آزادراه خرم آباد-اراک

بهره‌برداری از 42 دیزل ژنراتور برای پایداری آب در لرستان

آغاز دومین پویش نذر خون «عید تا عید» در لرستان

برفروبی بیش از دو هزار و 700 کیلومتر باند در جاده‌های لرستان

راه ارتباطی 380 روستای برفگیر لرستان بازگشایی شد

الیگودرز به‌عنوان شهر ملی "چوقابافی" ثبت شد

راستی آزمایی بیش از یکهزار و 300 ترازوی سنجش در لرستان

خلاقیت معلم خرم آبادی (رستا کمالی) برای آموزش الفبای فارسی با فرهنگ و آداب محلی

رکورد پرواز باروری ابرها شکسته شد

مدیر مخابرات منطقه لرستان پژوهشگر برتر شد

317 کیلوگرم مواد مخدر در لرستان کشف شد

26 پله صعود و ایستادن در جایگاه پنجم کشوری

فعالیت 140 بانوی دهیار در لرستان

کاشت 5 هزار نهال بومی در پویش نهالکاری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

برگزاری پویش درخت کاری به مناسبت روز مادر، در مجموعه بام خرم آباد +تصاویر

لرستان میزبان 11 رایزن بازرگانی؛ گام بلند استان برای جهش صادرات صنعتی و دارویی

انتصاب سرپرست جدید اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان لرستان

تنها راه نجات برق، بهینه‌سازی و اصلاح قیمت‌هاست / بدون مشارکت مردم عبور از ناترازی ممکن نیست

آماده‌باش 370 راهدار با ورود سامانه بارشی به لرستان

اتصال همه مدارس کشور به فیبر نوری تا پایان دولت چهاردهم»/ پیش شماره تلفن مدارس کل کشور به 5012 تغییر می کند

رئیس پلیس جدید راهنمایی‌ورانندگی لرستان معرفی شد

سومین جشنواره گرامیداشت روز حسابدار در خرم آباد برگزارشد