آخرین مطالب

سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی/ محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان گزارش

سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی/  محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان

  بزرگنمایی:
گزارش :فاطمه کردعلیوند

به گزارش تمدن لر، سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می شود و شاید کمتر کسی باشد که از حادثه تاریخی شهادت آن سرباز بی ادعای وطن دلش غرق در ماتم نباشد اما راز دلدادگی مردم به سردار چیست؟.

حتی کسانی که همسو با سیاست های جمهوری اسلامی ایران نبودند از قاسم سلیمانی بعنوان قهرمانی که برای دفاع از کیان نظام به معنی واقعی ایثارگری می کند یاد می کردند . محبوبیت قاسم سلیمانی تا بدانجا پیشرفته بود که بسیاری از جوانان معتقد بودند اگر وی رئیس جمهور ایران می شد بسیاری از مشکلات کنونی کشور قابل حل بود . مردم قاسم سلیمانی را سرباز و فرماندهی از خودگدشته و فداکار می دانستند که حیطه عملکرد وی جهان اسلام است . بسیاری از مسلمانان در کشورهای منطقه و جهان حتی اهل سنت از قاسم سلیمانی به نیکی یاد می کردند و وی را حامی واقعی مسلمانان جهان می دانستند .

بسیاری از شخصیت های کشورهای منطقه قاسم سلیمانی را از نزدیک می شناختند و وی را نه فقط یک فرمانده نظامی بلکه نیرویی چند وجهی می دانستند که همه تلاشش نزدیک ساختن مسلمانان به یکدیگر و دفع شر از کشور های اسلامی است . سلیمانی بخاطر مقابله با داعش و شکست سنگین این گروه تروریستی دست نشانده آمریکا در منطقه شهرتی مثال زدنی به دست آورد و مردم کشورهای منطقه از این که قاسم سلیمانی کشورشان را از شر تروریست های داعش نجات داده است، از وی بعنوان شخصیتی قهرمان و بی بدیل یاد می کردند . سلیمانی در رسانه های همگانی منطقه شخصیتی شناخته شده و فرماندهی پر صلابت بود که نامش رعشه بر وجود نظامیان آمریکایی می انداخت .

ساده زیستی و سفر های مکرر و بدون تشریفات قاسم سلیمانی به کشورهای منطقه باعث تعجب دشمنانش بود و به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران شخصیت وی را بی بدیل می دانستند . رابطه قاسم سلیمانی با رهبری رابطه ای وری فرمانده و زیر دست بود ، رهبری اعتماد خاصی به سلیمانی داشت و همواره در دیدار های خصوصی از رشادت و ایثارگری و اعتقادات فکری وی تجلیل می کرد.


ارتباط ویژه و قدرت نفوذ قاسم سلیمانی در شخصیت های کشورهای منطقه بی نظیر بود و تقریبا مشکلی وجود نداشت که با یک دیدار سلیمانی با شخصیت های عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان و سایر کشورهای منطقه حل نشود . سلیمانی علاوه بر شخصیت های منطقه با مردم عادی نیز روابط فوق العاده ای داشت و در سفرهایی که به کشورهای منطقه داشت با مردم دیدارهای نزدیک و صمیمی داشت بگونه ای که بسیاری از نیروهای مقاومت شخصیت قاسم سلیمانی را الگوی خود قرار داده بودند
.

سرلشکر قاسم سلیمانی، 58 ساله زمانی محبوبیتش فراگیر شد که مردم کشورهای منطقه با تفکر اسلامی وی ایمان آوردند و باور کردند که سلیمانی هدفی جز ایجاد امنیت نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام دارد و از مقابله با دشمنان اسلامی هراسی به خود راه نمی دهد .

در ایران از قاسم سلیمانی بعنوان فرمانده منطقه ای و بین المللی ، کابوسی برای دشمن که نام وی لرزه بر اندام فرماندهان اسرائیلی و آمریکایی می اندازد و مالک اشتر زمان و القابی این چنین یاد می کردند .

در کنار این عظمت بی بدیل قاسم سلیمانی همواره خود را سرباز صفر ولایت و مطیع کامل رهبری می دانست و به معنی واقعی در مقابل رهبری انقلاب همیشه خود را خاضع و متواضع و سربازی آماده فرمان می دانست . سلیمانی باور قلبی به رهبری داشت و بطور کامل مطیع رهبری بود .

نکته مهم دیگر در شخصیت قاسم سلیمانی این که وی با اکثر رهبران سیاسی از جناح های مختلف چپ و راست ، اصلاح طلب ، اصولگرا و …. ارتباط داشت و همه گروه های سیاسی و اجتماعی از وی بعنوان فرماندهی شجاع ، ایثارگر و قهرمان ملی و سرباز وطن یاد می کردند و امنیت داخلی ایران را مدیون تلاش وی می دانستند .

مردم عراق ، لبنان ، یمن ، سوریه و … امنیت خود را مدیون تلاش قاسم سلیمانی می دانستند و هر وقت با وی مواجه می شدند با قاسم سلیمانی عکس یادگاری می انداختند و برغم تهدیداتی که علیه سلیمانی وجود داشت وی هرگز از نزدیک شدن به مردم ابا نمی کرد و در حقیقت بین مردم زندگی و فرماندهی می کرد . سلیمانی همواره در کانون بحران های منطقه حضور داشت و شخصا برای حل بحران ها از کانون بحران تدبیر و فرماندهی می کرد و فرماندهی نبود که در اتاق جنگ بنشیند و از پشت بی سیم نبرد را ادره کند .

رفتار فرماندهی قاسم سلیمانی بسیاری از شاخص ها و معیارهای فرماندهی را بر هم زده بود بگونه ای که تفکر ، شخصیت و نحوه فرماندهی وی در کانون های بحرانی مورد بحث دانشگاه های فرماندهی نظامی بود.

تصاویر قاسم سلیمانی در بین جوانان مسلمان دست به دست می شد و در لبنان و سوریه مردم عکس های وی را بر روی پیراهن هایشان درج می کردند و رفتار وی را الگوی خود قرار می دادند .

جوانان مبتکر مسلمان منطقه در بازی های کامپیوتری خود از قاسم سلیمانی بعنوان قهرمان یاد می کردند. خاطرات قاسم سلیمانی از شجاعت ، ایثارگری و تواضع وی همیشه نقل محفل نیروهای مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه بود . برخلاف تصور غربی ها قاسم سلیمانی همیشه آماده شهادت بود و از شهادت بعنوان شیرینی و پاداش زحمات خود یاد می کرد و آنقدر شهادت در دیدگاهش ساده و شیرین بود که کمتر کسی به آن باور دارد


سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در روز 20 اسفند ماه سال 1335 در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان پیمانکار یکی از بخش های آن شد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست. با شروع جنگ تحمیلی، سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش داد و به جبهه‌های جنوب اعزام کرد و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام شد تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند.

سردار شهید سلیمانی در سال 1360 با حکم  فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر 41 ثارالله منصوب شد و در بسیاری از عملیات ها شرکت داشت و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود.

با پایان یافتن جنگ در سال 1367، لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. سردار سلیمانی در بهمن 1389 درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را از دست رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا دریافت کرد.

سرانجام سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد (جمعه 13 دی 98) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سرافرازی ایران عزیز به شهادت رسید.

در این حمله تروریستی در مجموع 10 نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانیان از شهدای پاسدار همراه سردار سلیمانی بودند. همچنین در این حمله تروریستی ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق و چهار عراقی دیگر شهید شدند. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت این کشور صادر کرده بود.
گزارش: فاطمه کردعلیوند


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

خارج کردن جسم خارجی از بینی کودک دلفانی

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی ماست

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای حاج عمران در منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان

اقدام لازم برای حفظ اموال فرهنگی در بروجرد

10 اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

تاسیس شهرداری منطقه 4 و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

برگزاری نخستین نشست تخصصی شعر معاصر بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال 1403

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت است

کنکور بسترساز پیشرفت‌های علمی است که باعث حماسه «وعده صادق» شد

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم

پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب منطقه ای استان تخیص یافت

تاکید بر رفع موانع تملیک جهت احداث سایت همراه اول و اجرای پروژه های فیبرنوری

تکمیل آبرسانی به 162 روستا تا پایان سال جاری در لرستان

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

47 خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

پلمپ دندانپزشکی و کلینیک غیرمجاز در خرم آباد

کشف بیش از 5 هزار لیتر نفت سفید در یک انبار

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان +عکس

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

تمدید گواهینامه بین المللی استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه IMS در شرکت گاز استان لرستان

شفقت استاندار لرستان شد

کاهش 5 درصدی مالیات تولید با هدف تحقق شعار سال

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان

جاعلان اسناد و مدارک در دام پلیس لرستان

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

75 میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری

جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان پس از 12 روز پیدا شد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

ثبت همزمان تصویر 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

یونس بهاروند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان شد

افتتاح مجتمع آوای کوچه فیلم گام اول در تحقق شعار سال در لرستان

کسب مقام اول ورزشکار لرستانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

ضد عفونی و لایروبی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان

پیش بینی ذخیره 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 20 تنی ماهی ظرف یک ماه اول سال

کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد

گام بزرگ بانک رفاه کارگران در احیای واحد های تولیدی وصنعتی وجهش تولید در لرستان

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

ابلاغ نرخ جدید کرایه تاکسی به فرمانداری خرم آباد