آخرین مطالب

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در آیین رونمایی از کتاب نقطه صفر مرزی:

توجه به اخلاق سبک زندگی اسلامی از محورها و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است فرهنگی

توجه به اخلاق سبک زندگی اسلامی از  محورها و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است

  بزرگنمایی:
فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در آیین رونمایی از کتاب نقطه صفر مرزی گفت: توجه به اخلاق سبک زندگی اسلامی از محورها و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در آیین رونمایی از کتاب نقطه صفر مرزی گفت: توجه به اخلاق سبک زندگی اسلامی از  محورها و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب  است.
به گزارش پایگاه خبری تمدن لر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان ، سردار کشکولی فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در آیین رونمایی از کتاب "نقطه صفر مرزی" گفت
:توجه به اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی از توصیه‌های روشن رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است .

وی تصریح کرد ؛ موضوع اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن  اشاره دارند مفاهیمی هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی در میان رزمندگان اسلام جلوه و نمودی روشن و کاملا واضح و مشخص داشت .

وی اضافه کرد؛ ما اوج اخلاص و جلوهای روشن ارزش های اخلاقی را در دفاع مقدس داشتیم ، اوج اسلام خواهی و معرفت الهی را نه تنها در فرد بلکه در کثرت رزمندگان  دیده میشد .

وی افزود:ما فرد مخلص و مومن زیاد داریم اما اینکه اکثریت یک جامعه  مخلص و اسلام خواه و همه افعالش خالص برای خدا باشد بی نظیر است. جامعه‌ای ولایت مدار ؛  که شاید در صد در صد وصیت شهدا  خوانده باشیم که (( که ما به دستور امام آمده ایم )) و توصیه  موکد دارند که  گوش به فرمان امام و ولایت باشید.

وی یادآور شد : حب وطن در اوج ولایت مداری و کثرت خود باوری ،ایثار ، فداکاری و اعتماد به وعده ی الهی بویژه آیات جهاد و شهادت  در بین رزمندگان موج می زد  به حقیقت همه رزمندگان اسلام معتقد بودند که اخلاق و رفتارشان مصداق آیات الهی باشد و با همه وجود و از دل و جان پذیرفته بودند    که آنهایی که شهید میشوند زنده اند و مصداق (عند ربهم یرزقون) هستند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و رزم و سلحشوری رزمندگان جان بر کف تصریح کرد :ما چهلمین سالگشت دفاع مقدس و جانانه ملت ایران اسلامی را پشت سر گذاشتیم ،گشایش هایی حتما به قاعده تقدس عدد چهل در فرهنگ و ادب  همه آیین ها و ادیان  الهی  محقق خواهد شد . چهل سال مقاومت کردیم ، چهل سال اخلاص نمودیم و چهل سال دستور خدا را اطاعت کردیم .

وی اضافه کرد:ما اگر چهل سالگی را جشن می‌گیریم، در واقع چهل سالگی مفاهیم والای اسلامی و فرهنگ متعالی دفاع مقدس را جشن می‌گیریم، اوج مرتبت و منزلت رزمندگان و ملت غیور ایران و همه کسانی که حتی رزمنده نبودند یا رزمنده ای نداشتند اما دلهاشان با اسلام و انقلاب و دفاع از ارزش ها بود را جشن می‌گیریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان اضافه کرد:همه ما در دوره ای در مسیر یک خطای راهبردی قرار گرفته بودیم که با هشدار ها و راهنمایی های مقام معظم رهبری متوجه و هوشیار شدیم .همه ما بعد از جنگ هشت ساله برداشت و تصورمان این بود که جنگ دیگر  تمام شد . در حالی جنگ تمام  نشده بود بلکه جنگ وارد مرحله و زمینه دیگری شده بود . شعار راهبردی و اساسی ما  در شکل گیری و تداوم انقلاب تا به امروز و برای آینده ( استقلال،آزادی ، جمهوری اسلامی) می باشد .تا این شعار هست جنگ ادامه دارد .

وی یادآور شد:کدام کشور سلطه‌گر دنیا اجازه میدهد کشوری مستقل و آزاد باشد و در پی استقرار و گسترش اسلام  ناب محمدی (ص) ؟

سردار کشکولی اضافه کرد:مقام معظم رهبری اواخر دهه 70 فرمودند ؛ جنگ فقط شکل و تاکتیکش عوض شده و گر نه جنگ تمام نشده بلکه از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:ابتدا ایشان فرمودند تهاجم فرهنگی چند سال بعد شبیخون فرهنگی را تذکر دادند و  قتل عام فرهنگی و در دهه هشتاد فرمودند ؛ جنگ نرم  بالاتر از تهاجم و شبیخون و قتل عام فرهنگی است چرا که این موضوعات تنها متوجه گستره و زمینه های فرهنگی بود  اما جنگ نرم با عبور از  عرصه فرهنگ وارد حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و  عملیات روانی با استفاده از فضای مجازی میشود .  که در واقع یک جنگ تمام عیار است .

سردار کشکولی افزود: بعد از این حضرتشان به نفوذ اشاره کردند  نفوذ فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در دو ساحت فردی و اجتماعی با جریان سازی عمیق و گسترده  و اخیرا هم که  موضوع  خطر تحریف را متذکر شدند.

وی گفت :تمامی شما دست اندرکاران و فعالان فرهنگی بدانید که شما دارید با این سطح از و حجم از یورش و  هجمه ی استکبار جهانی مقابله میکنید .با تهاجم فرهنگی، با شبیخون فرهنگی، با قتل عام فرهنگی.  جنگ نرم ، نفوذ و تحریف با اینها دارید مقابله میکنید .پس باید  اماده جنگی با این مشخصات شوید و در این کاروزار باید مسلح به ابزار متناسب با این تقابل باشید .

وی افزود : بی شک باید ارزشهای دفاع مقدس و دستاوردهای خون پاک شهدا و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام حفظ شود. و در جریان عملیات حفظ و پاسداری از این ارزش‌ها توجه ویژه ای می باید  به مفاهیمی همچون اخلاص،ایثار ،فداکاری ،گذشت ،خیرخواهی،توکل ،مقاومت و شجاعت داشته باشیم .

وی تصریح کرد :همین چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس مقابله با تحریف است . کتاب (( نقطه صفر مرزی)) با لحن و زبانی ساده و بی آلایش زندگی یک پسر بچه  کم سن و سال در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را در قالب خاطرات رزمنده لرستانی جناب قباد اصل مرز را بیان میکند . این کتاب ،کتاب خوب و مناسبی است. به امید روزی که روزانه  شاهد چاپ و  انتشار این  قبیل کتاب ها در سطح استان باشیم ‌.

وی در ادامه اضافه کرد : چاپ خاطرات دفاع مقدس نمی‌گذارد زندگی و مبارزه رزمندگان تحریف شود و ماهیت آن تغییر پیدا کند . در شرایط فعلی جوان و نوجوان ما نیاز به روحیه وطن پرستی و نیاز دشمن ستیزی و اسلام شناسی و اسلام خواهی دارد به شکلی که قدر نعمتها و داشته هایش را بداند . مفهوم استقلال را بفهمد و آن را پاس بدارد .در همین کتاب ( نقطه صفر مرزی)  به زبان ساده به مفاهیمی چون معرفت ،بصیرت ، خوداتکایی و تکلیف مداری به خوبی اشاره شده است .

وی با بیان خاطراتی از شهید قاسم سلیمانی افزود:باید مفاهیم والای ارزشهای دینی و اعتقادی این بزرگان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت : ما نیاز به معرفی هنرمندانه سبک زندگی ایرانی اسلامی داریم  و گرفتاری ما هم در عدم شناخت و معرفت به همین سبک زندگی ست  و این دعوای باندی و جناحی ثمره عدم شناخت همین موضوع است . ما باید سبک زندگی ایرانی اسلامی خودمان را تقویت کنیم .

وی یادآور شد:امید است که انفعالی و ضعیف عمل نکنیم ، باید در این زمینه نیاز سنجی شود که نیاز امروز جوانان ما چه مفاهیمی از دفاع مقدس است ؟

وی همچنین به ضرورت تشکیل جلسات اندیشه ورزی با حضور نویسندگان و صاحبان ایده و رزمندگان اشاره کرد و گفت : در جنگ سخت ما تلفات را می دیدیم ، مسیر آتش دشمن را چون می دیدیم ،می شناختیم . اما در جنگ نرم  شرایط بسیار متفاوت و غالبا پنهان و خاموش است . در نتیجه بسیار خطر ناکتر و هولناک تر است . باید حالت تهاجمی گرفت و به تجهیزات متناسب با جنگ نرم  مجهز شد .

باید احساس نیاز به  فهم و بکارگیری ارزشها و مفاهیم دفاع مقدس را برای نوجوان و جوان امروزی را ایجاد و تقویت کرد .

وی افزود : مقام معظم رهبری در سخنان زیبا و موشکافانه اخیر خود باز  تاکید دوباره ای داشتن بر ضرورت نوشتن  و مکتوب کردن خاطرات هشت سال دفاع مقدس که اینها پایه تولید فیلم ، نمایش شعر و داستان و ادبیات باشند. بنابراین سعی کنیم بدون غلو و اغراق و با زبانی روان و فاخر و زیبا  دفاع مقدس را بیان کنیم تا از این  رهگذر راه روشنی را برای آیندگان ترسیم کرده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : مثلا الآن بحث تعارض منافع مذاکره و مقاومت داریم  که به صورت کلی بحث این است که آیا مذاکره خوب است یا مقاومت ؟ و اگر هر دو باید باشند  چه الزاماتی باید در این زمینه لحاظ شود ؟

وی با بیان اینکه  این چهل سال هر چه داریم از مقاومت است ،افزود : ببینید چه ظلمی در حق ما شد  . عراق حمله میکند به کویت سازمان ملل بعد از گذشت تنها  دو ساعت از  شروع حمله به کویت عراق را متجاوز اعلام میکند . حالا ببینید همین عراق به ایران  حمله کرد و جنگی هشت ساله را بر ما تحمیل کرد ، حدود 200 هزار نفر شهید دادیم چند برابر همین عدد مجروح و آسیب دیده از جنگ داشتیم . اما جنگی که شهریور 59 بر ما تحمیل شد  سازمان ملل تازه  پس از  یازده سال یعنی سال هفتاد آن هم به دلیل حمله عراق به کویت برای اولین بار عراق را در جنگ هشت ساله متجاوز معرفی کرد .

وی اظهار داشت : دشمن همان دشمن و سازمانهای جهانی هم همانها هستند.هر جا که مقاومت کردیم  و تن به مذاکره ندادیم  پیروزی های بسیاری داشتیم  و هر جا مقاومت را نادیده گرفتیم و تن به مذاکره دادیم. عملا باختیم . چرا ؟ چون اصولا بنا نیست ما برنده مذاکره باشیم . ما نسبتی با آمریکا و دشمنان نداریم .  با آنها همسایه نیستم که قائل به حسن همجواری باشیم  شعارهای ما با رویه های مذاکره محور در مواجهه ی دشمن در تضاد کامل است  شعار ما (نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ) است . حسن همجواری در این وضعیت   معنا ندارد .

وی گفت : باید با مقاومت دشمنان را مجبور کنیم که حقمان را بدهند و لو اینکه دیر بدهند .باید این مباحث را برای جوانان تبیین کنیم . کتابهای ما باید با استخراج گوهر مقاومت از دل گنجینه دفاع مقدس راه را برای حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی هموار سازد .

رییس حوزه هنری لرستان نیز در آیین آیین رونمایی از کتاب (نقطه صفر مرزی) به روایت رزمنده پیشکسوت قباد اصل مرز و نویسندگی محمدتقی عزیزیان با اشاره به سلحشوری مردم لرستان گفت :لرستان سرزمین یادها و خاطره ها ست . یادهای پاک و خاطره ی شفاف و بی غبار لرستان سرزمین حماسه های ماندگار است .

با عزت سربلندی بر جغرافیای ایران زیسته اند و علیرغم تمام محرومیت و نارسایی های تاریخی این مرزبوم  در هیچ دوره تاریخی تن به ذلت و خواری نداده است و خود به تعبیری ترجمان و مصداقی عینی و واقعی از حقیقت انسان ساز ( هیهات من الذله ) مکتب حسینی بوده اند . هماره در برابر ظلم و ستم سرفرود نیآورده و محکم و مقاوم در برابر زور و جور ایستاده است و پا پس نگذاشته است حتی اگر به قیمت محرومیت بیشترش تمام شده باشد .

وی تصریح کرد : لران سربلند در فرهنگ خانوادگی خود اینگونه تربیت می یابند که یاور دین محمد (ص) باشند و مرید و شیعه امیرالمومنین (ع)  آنها در مسیر عمر خویش  مشتاقانه در  مکتب حسینی زانوی تلمذ می زنند  و درس عاشقی و جانبازی می آموزند که به عشق زیباآفرین زیبایی بیآفرینند و شاید به اعتبار همین ویژگی است که در لسان مولایشان مقام معظم رهبری این گونه معرفی میشوند که : ( رزم رزمندگان لرستانی پیش از آنکه گفتنی باشد دیدنی ست )

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت : قصه ی دفاع مقدس قصه غریب و شگرفی است ما و شما تا کنون ابعاد مختلف و متنوعی از دفاع مقدس را دیده یا شنیده ایم اما نکته اینجاست ماها که کارگزار فرهنگی محسوب میشویم  و مقرر است که اهل تبیین و روشنگری باشیم یک نکته را کمتر به آن پرداخته ایم و آن مصداق سازی از برون دادهای رفتاری و اخلاقی و عملی حیات مبارزان دفاع مقدس  برای تعریف انقلاب و زیست انقلابی است .

وی اضافه کرد ؛انقلاب اسلامی که به  تعبیر مقام معظم رهبری  برای شناخت دقیق آن باید ریشه های بروز و نمودش را از تاریخ مشروط و فراز و فرودش و پس از آن در یک وجین و پیرایش روشنگرانه  با محوریت حق طلبی و اسلام خواهی مردم مومن و مسلمان ایران در استقرار حکومت الله در ایران اسلامی از خرداد 42 تا بهمن 57  به رهبری امام روح ا.‌‌.. جستجو کرد . با خودش مفاهیم و مباحثی را در اذهان عمومی مردم انقلابی می کاشت که به شدت نیازمند نمونه آفرینی ، مصداق یابی و شاهد سازی امروزی و قابل رویت و در دسترس بود تا این مفاهیم و مباحث  که از لسان بنیانگذار بزرگ و انقلابیون وفادارش جاری و ساری میشد   در جان و جهان فرد فرد جامعه اسلامی رسوخ کرده و نهادینه شود . به هر حال این ترسیم و تحلیل های ذهنی از حقیقت ضرورت شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران  نیازمند لمس و رویت زیبایی و توازن و حلاوت انسان تراز انقلاب اسلامی و درک و فهم  سرمشق هایی از زیست متعهدانه و انقلابی در عصر حاضر بود اینجا جنگ تحمیلی با تمام سختی ها و  رنج ها  و دردهایی که بر طفل نو پای انقلاب اسلامی وارد کرد اما در مقام درک صحیح و شفاف از انسان انقلابی و  زیست مومنانه و انقلابی برای ایران یک نعمت جاوید و یک گنجینه ی بی انتها و پایان ناپذیر  بود .

اگر امام راحل ما در معرفی انسان انقلابی او را واجد ویژگی های چون ایمان به خدا . متوسل به اهل البیت علیهماالسلام. ولی شناس ، ولایت مدار ،  با بصیرت ، وفادار . صادق ، مردمی ، ساده ، پاک و مطهر. اهل تهجد .، خادم ملت . ظلم ستیز . مظلوم پناه ، دانش ورز ، بخشنده و با گذشت و غیره بر میشمرد . حالا زیست بوم  دفاع مقدس  لبریز از  انسانهایی با همین ویژگیهای بر شمرده برای انسان انقلابی بود و هر انسان آزاده ای با تجربه یک روز همراهی با یک فرد انقلابی به حقیقت پیام انقلاب اسلامی  یعنی آمادگی برای حماسه ظهور  دست میافت.

وی اضافه کرد :  از این منظر دفاع مقدس  پیام آور همه ی خوبی های و مهبط ارزشهای ناب الهی و صحنه بروز و نمود حیات و زیست انقلابی ویترین و نمایه ای روشن از انسان تراز انقلاب اسلامی و تجلی‌گاه مصادیق عینی و واقعی از کلام الهی امام امت   است .

کرم اللهی در ادامه اظهار داشت : حال ما  که مدعی حضور در جبهه انقلاب  و خود را  فعال و مشتاق در سنگر فرهنگ و هنر انقلابی میدانیم در شرایطی که با یک جنگ تمام عیار از ناحیه‌ی دشمنان قسم خورده ی انقلاب به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار  مواجه هستیم  به چه میزان  متنعم از گنجینه ی پایان ناپذیر دفاع مقدس هستیم ؟ . از این گنجینه چه برداشته ایم ؟ و کجا آن را به کار می‌بندیم ؟ .  اخلاق ما ، رفتار ما و گفتار ما شبیه کدام یک از شهیدان انقلاب اسلامی است؟  امام می فرمود : شهادت هنر مردان خداست،   ما که خود را هنرمند متعهد انقلابی میدانیم چه میزان مهیای شهادت در سبیل حق  هستیم ؟

کتاب های دفاع مقدس در واقع  نقشه راه برای نیل به مقصد نهایی و شیوه نامه حیات طیبه و مومنانه و مجاهدانه  برای  انسان انقلابی و متعهد ست .

وی افزود : اگر میخواهیم شبیه شهیدان شویم باید تلاش کنیم  شیوه و سیره ی علمی و عملی شهیدان را بشناسیم  و برای شناخت و معرفت نسبت به حق شهید و حقیقت شهادت باید در دو ساحت خواندن و نوشتن موضوعات دفاع مقدس و   انقلاب اسلامی در هرقالب و اشکال هنری و ادبی اهتمام ورزیم تا هم نجات یابیم و هم ناجی باشیم .

وی در پایان از تلاش و اهتمام برادران مجاهد و رزمنده  قباد اصل مرز  در مقام راوی و محمدتقی عزیزیان در مقام نویسنده کتاب وزین و ارزشمند ( نقطه صفر مرزی ) و همچنین جناب سامان سپهوند در جایگاه مسؤل واحد فرهنگ و ادبیات پایداری و اتشارات سوره مهر تشکر و قدردانی کرد .


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تعیین تکلیف اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در استان

توسعه وضعیت گردشگری در روستای بیشه

کشف جسد غرق شده جوان پلدختری در رودخانه سیمره

برقراری دو پرواز فوق العاده در فرودگاه خرم آباد

هوشمندسازی 30 درصد چاه‌های لرستان

خیبر یک جلسه از همراهی تماشاگران محروم می‌شود

افزایش 35 درصدی بارگیری راه‌آهن لرستان در نخستین ماه سال

اجرای 425 میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی سد حوضیان

نهایی شدن مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک تا مردادماه

لرستان آماده برگزاری جشن‌های دهه کرامت

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان

روش های آنلاین و جدید ثبت خرابی تلفن ثابت در مخابرات منطقه لرستان تشریح شد

185 میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

52 دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان توقیف شد

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش 50 میلیارد ریال لرستان

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

خارج کردن جسم خارجی از بینی کودک دلفانی

سال گذشته حدود 70 هزار نفر در بیمارستان های صحرایی استان ویزیت شدند

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی ماست

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای حاج عمران در منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان

از سهم استان برای پروژه راه‌آهن کوتاه نمی‌آییم

اقدام لازم برای حفظ اموال فرهنگی در بروجرد

10 اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

تاسیس شهرداری منطقه 4 و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

برگزاری نخستین نشست تخصصی شعر معاصر بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال 1403

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت است

کنکور بسترساز پیشرفت‌های علمی است که باعث حماسه «وعده صادق» شد

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم

پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب منطقه ای استان تخیص یافت

تاکید بر رفع موانع تملیک جهت احداث سایت همراه اول و اجرای پروژه های فیبرنوری

تکمیل آبرسانی به 162 روستا تا پایان سال جاری در لرستان

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

47 خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

پلمپ دندانپزشکی و کلینیک غیرمجاز در خرم آباد

کشف بیش از 5 هزار لیتر نفت سفید در یک انبار

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان +عکس

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

تمدید گواهینامه بین المللی استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه IMS در شرکت گاز استان لرستان

شفقت استاندار لرستان شد

کاهش 5 درصدی مالیات تولید با هدف تحقق شعار سال

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان