آخرین مطالب

آغاز پرداخت علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران

واریز یک‌میلیون و 200 هزار تومان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی تا امشب فرهنگی

واریز یک‌میلیون و 200 هزار تومان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی تا امشب

  بزرگنمایی:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تمدن لر، دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در نشستی خبری با خبرنگاران، درباره وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افزود: مرحله دوم متناسب سازی حقوق ها به صورت علی الحساب مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان انجام می شود. این در حالیست که هرچند مرحله دوم افزایشها از اسفند 99 آغاز شده اما احکام حقوقی بازنشستگان در فیش حقوقی فروردین ماه آنها اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: از دو سه هفته پیش به بازنشستگان اعلام کرده بودیم که اسفند ماه بابت متناسب سازی مرحله دوم به صورت علی الحساب پرداختی انجام می شود که مبلغ یک میلیون و200 هزار تومان بابت هر پرونده و به نسبت سهم شان از حقوق کامل پرداخت خواهد شد. دیروز عصر جلسه هماهنگی در این زمینه برگزار شد؛ البته هنوز 6000 میلیارد تومانی که برای اجرای متناسب سازی مقرر بود از سوی خزانه به ما داده شود، محقق نشده است. گرچه ابلاغ تخصیص آن صادر شده، اما پرداختش منوط به تایید نهایی است که هنوز تایید نهایی به دولت نرسیده است گرچه سازمان برنامه همت جدی برای انجام این کار دارد.

سالاری ادامه داد: نهایتا دیروز عصر جلسه ای برگزار کردیم و مقرر شد از منابع دیگری بودجه مورد نیاز تامین و آن را پرداخت کنیم و بعدا منابع 6000 میلیارد تومانی که حاصل شد، جایگزین منابع استفاده شده، کنیم که این اقدام انجام شد.

وی با بیان اینکه پرداخت علی الحساب افزایش حقوقها از امروز صبح آغاز و تاکنون تقریبا به حساب یک چهارم جمعیت مستمری بگیر واریز شده است اظهار کرد: تا این لحظه بیش از یک چهارم جمعیت بازنشستگان یک میلیون و 200 هزار تومان را دریافت کرده اند و تا امشب تمامی بازنشستگان آن را دریافت خواهند کرد مگر اینکه مشکلات جزئی در بانک‌هایی غیر از بانک رفاه باشد، اما برنامه این است که همه بازنشستگان تا امشب رقم یک میلیون و 200 هزار تومان علی الحساب را دریافت کرده باشند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه رقم اعلامی واریزی علی الحساب بوده چون فرمول تهیه شده برای اعمال متناسب سازی حقوق هر فرد هنوز با نمایندگان بازنشستگان نهایی نشده گفت که این امر در فروردین 1400 نهایی و سپس احکام جدید بازنشستگان صادر خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: همکاران‌ مقدمات کار را فراهم کردند و محاسبات را انجام دادند و نهایتا در 10 روز اول فروردین یا هفته دوم فروردین ماه با نمایندگان بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان نشستی را خواهیم داشت؛ اگر نیاز باشد جرح و تعدیل و اصلاح را انجام می دهیم. تلاش ما این است که فیش حقوقی فروردین ماه بازنشستگان هم حاوی اعمال ماده 96 و افزایش سنواتی باشد و هم حاوی متناسب سازی مرحله دوم باشد و هر دو اینها در فیش لحاظ شده باشد و دیگر از حالت پرداخت علی الحساب خارج شویم.

سالاری ادامه داد: حتما تلاش می‌کنیم فرمول درست و رضایت نمایندگان بازنشستگان را به همراه داشته باشد؛ همانطور که در مرحله اول متناسب سازی هم با یک کار کارشناسی با همراهی رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان فرمول را نهایی و در مرداد ماه سال جاری ابلاغ و اجرا کردیم، ان شاءالله در مرحله دوم هم بتوانیم با همفکری هم، فرمول را نهایی کنیم. فرمولی که تدوین شده بعد از اصلاحات احتمالی اعمال و بعد از آن فورا در احکام لحاظ می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بر این اساس وعده ای که دولت و محمدشریعتمداری، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی داده بودند، هم در پرداخت علی الحساب و هم در متناسب سازی مرحله دوم که کار ارزشمندی است، محقق شده و در ماه های آینده هم محاسبه آن را خواهیم دید. به طور کلی در زمینه نحوه تامین منابع متناسب سازی مرحله دوم برای سال 1400، منابعی در قانون بودجه برایمان پیش بینی شده است. البته طبیعتا یکی دو ماهی زمان می برد تا مصوبه بگیریم زیرا این‌منابع نقدی نیست و منابع مالی از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی است که تبدیل آن ها به وجه و... چند ماهی زمان می‌برد. البته تاخیر در فرایند اداری معمول است اما در پرداخت منظم آن از فروردین به بعد، غیر از علی الحسابی که امروز پرداخت می‌شود، خللی وارد نخواهد شد.

سالاری گفت: ما همه موارد یعنی هم متناسب سازی مرحله دوم و هم اعمال ماده 96 یعنی افزایش سنواتی حقوقها را به فیش حقوقی فروردین ماه می رسانیم تا دیگر در فروردین پرداخت به صورت علی الحساب نباشد و پرداخت بر مبنای حکم باشد. افزایش ها هنوز دقیق نیست و باید جلساتمان را با کانون عالی بازنشستگان برگزار کنیم. حتما در نیمه اول فروردین جلسات تمام و نهایی می شود زیرا باید احکام را صادر کنیم و پرداخت از 19 فروردین به بعد برمبنای حکمی که هر دو آیتم در آن لحاظ شده، صورت خواهد گرفت.

سالاری با تاکید بر اینکه افزایش حقوق شامل همه مستمری بگیران می شود گفت: این افزایش مشمول مشاغل سخت و زیان آور هم می شود، حتی مابه التفاوت را هم که مربوط به ماه‌های گذشته بود، پرداخت شد و تا امشب کسی را نخواهیم داشت که مابه التفاوت مربوط به مشاغل سخت و زیان آور را دریافت نکرده باشد.

سالاری ضمن اشاره به اینکه امید است پرداختهای صورت گرفته باعث کاهش فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری شود افزود: حکم حقوقی فروردین ماه دربرگیرنده افزایش سنواتی حقوقها و همچنین همسان سازی خواهد بود.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

مسکن و اشتغال جامعه ایثارگر نیازمند حمایت ویژه است

پرداخت 49 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به دانشجویان و دانش‌آموختگان

آغاز متفاوت اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با هنرنمایی قدیمی‌های تئاتر لرستان

برخی از ادارات استان مقید به رعایت قانون «م.الف» نیستند

لزوم ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان

کسب رتبه برتر مدیرمسئول پایگاه تمدن لر در جشنواره «بر بلندای حضور»

نامگذاری روز عملیات حاج عمران تحت عنوان «روز لرستان»

شرکت 17 هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

لزوم برخورد با استخدام‌های غیرقانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه در لرستان

بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری

زندگی‌نامه 204 شهید کارگری لرستان تألیف می‌شود

مشاهده شدن گونه ارزشمند و نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان +فیلم

ممنوع شدن ورود گردشگران به تونل برفی ازنا

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

تعیین تکلیف اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در استان

توسعه وضعیت گردشگری در روستای بیشه

کشف جسد غرق شده جوان پلدختری در رودخانه سیمره

برقراری دو پرواز فوق العاده در فرودگاه خرم آباد

هوشمندسازی 30 درصد چاه‌های لرستان

خیبر یک جلسه از همراهی تماشاگران محروم می‌شود

افزایش 35 درصدی بارگیری راه‌آهن لرستان در نخستین ماه سال

اجرای 425 میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی سد حوضیان

نهایی شدن مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک تا مردادماه

لرستان آماده برگزاری جشن‌های دهه کرامت

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان

روش های آنلاین و جدید ثبت خرابی تلفن ثابت در مخابرات منطقه لرستان تشریح شد

185 میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

52 دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان توقیف شد

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش 50 میلیارد ریال لرستان

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

خارج کردن جسم خارجی از بینی کودک دلفانی

سال گذشته حدود 70 هزار نفر در بیمارستان های صحرایی استان ویزیت شدند

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی ماست

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای حاج عمران در منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان

از سهم استان برای پروژه راه‌آهن کوتاه نمی‌آییم

اقدام لازم برای حفظ اموال فرهنگی در بروجرد

10 اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

تاسیس شهرداری منطقه 4 و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

برگزاری نخستین نشست تخصصی شعر معاصر بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال 1403

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت است

کنکور بسترساز پیشرفت‌های علمی است که باعث حماسه «وعده صادق» شد

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد