آخرین مطالب

نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می شوند اجتماعی

نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می شوند

  بزرگنمایی:

به گزارش تمدن لر، به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ،داوود زارعیان ، معاون تجاری و خدمات مشتریان این شرکت در گفت‌وگو با شبکه یک سیما و برنامه صبح بخیر ایران با بیان اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت 11 هزار تومان است در تشریح این مصوبه گفت : طبق تعرفه جدید مشترکان با پرداخت حداقل مکالمه تلفن ثابت می‌تواند 4444 دقیقه در تهران، 3333 دقیقه در سایر مراکز استان‌ها و 2666 دقیقه در سایر شهرها از مکالمه رایگان تلفن ثابت استفاده کرده و هزینه بیشتری پرداخت نکنند.

وی افزود: در این طرح حداقل مکالمه در تهران 20 هزار تومان و برای سایر مراکز استان ها ، 15هزار تومان و سایرشهرها، 10 هزار تومان است.بنابراین تعرفه ای که اکنون مشترکان می پردازد یک تعرفه ثابت است به علاوه یک پیشنهاد مکالمه رایگان که برای هر مشترک در نظر گرفته شده است .

در مجموع 50 درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند

دکتر زارعیان گفت: ناگفته نماند که در حال حاضر 35 درصد مشترکان بالاتراز این مبلغ مکالمه دارند در نتیجه هیچ افزایش تعرفه ای برای ایشان صورت نگرفته است .همچنین 4 میلیون مشترک روستایی داریم که برای آنان نیزافزایش تعرفه ای وجود ندارد.
وی در ادامه افزود : بر این اساس می توان گفت در مجموع 50 درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند و از طرفی شرکت مخابرات موظف است برای نگهداری هر خط 25 هزار تومان هزینه کند .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران ، با اشاره به هزینه 15 برابری تلفن همراه در مقایسه تلفن ثابت گفت : هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه 62 تومان است در حالیکه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت 45 ریال است .

وی ادامه داد: داستان این تعرفه به سال 1382 بر می گردد و شورای اقتصاد وقت تعرفه مخابرات را هر پالس 44 ریال در نظر گرفته بود و 100 پالس مکالمه. از سال 82 تا 1401 در تعرفه اتفاقی خاصی رخ نداد. در این سال ها به نحوی این تعرفه پایین آمد که سال 99 و 1400 اعلام کردیم که حاضریم تعرفه های سال 82 را اجرا کنیم. که نهایتا در سال 1400 مخابرات به شورای رقابت پیشنهاد داد که با توجه به افزایش هزینه نگهداری تلفن ثابت یک عدد ثابت برای مشترکان، تعیین و در قبال آن برای هر مشترک بر اساس منطقه جغرافیایی مکالمه رایگان داده شود .

اینکه خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است

 

دکتر زارعیان در تشریح این موضوع تصریح کرد : اینکه می گویند خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است چرا پرسیده نمی شود که شرکت هایی ( 17 شرکت ) که در فاصله زمانی سالهای 1392 تا 1394 مجوزواگذاری تلفن ثابت گرفتند هیچ یک در زمینه خدمات تلفن ثابت فعالیت نداشتند؟ طبیعی ست زیرا هزینه مکالمه هر دقیقه 45 ریال بوده است و صرفه اقتصادی برای آنان نداشته است . هریک از این شرکت ها اگر بخواهند در این زمینه فعالیتی داشته باشند شرکت مخابرات ایران آمادگی همکاری با آنان را دارد .

وی در این رابطه افزود: سیاست گذاری نادرست از سال های گذشته در زمینه توسعه تلفن ثابت موجب شد تا هیچ شرکتی انگیزه ای برای توسعه در این بخش نداشته و تنها شرکت مخابرات ایران در کل کشور توسعه این بخش ر انجام می دهد و در عین حال یک دهم هزینه آن را از مشترک دریافت می کند .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که چرا افزایش تعرفه تلفن ثابت مانند برخی از مجموعه های خدماتی به صورت پلکانی انجام نشده است گفت : در حال حاضر 29 میلیون مشترک از تلفن ثابت استفاده می کنند در این شرایط با تحولات اقتصادی و تورم ناشی از آن شرکت مخابرات موظف است ازخط مشترکان نگهداری کند ، همچنین تعدادی افرادی که شرایط پلکانی داشته باشند کم است.

وی افزود: مخابرات راهکارهای دیگری در این زمینه شامل جمع آوری و رزرو خط بنابر شرایط مشترک فراهم کرده است اما اپراتورها برای مشترکانی که تمایل به حفظ خط شان دارند موظف به نگهداری هستند و این موجب بهره وری بیشتر تلفن ثابت می شود.

افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست

 

دکتر زرعیان در زمینه وظایف شرکت مخابرات از محل درآمد حاصله از تغییرتعرفه تلفن ثابت گفت : در مصوبه ای که دولت برای افزایش تعرفه داده مخابرات را مکلف کرده است تا پایان این دولت یک و نیم میلیون FTTH توسعه دهد که هزینه این توسعه فیبرنوری معادل درآمدی است که از این محل دریافت می کند و همچنین باید شبکه انتقال 12 استان را توسعه دهد به نحویی که بتواند امکانات لازم را در اختیار شرکت های خصوصی قراردهد . طبق بر آوردهای صورت گرفته این افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست . اما مخابرات الحاقیه را پذیرفته و کار را شروع کرده است .

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد فناوری ها هنوز در برخی از مناطق واگذاری تلفن ثابت با تاخیر صورت می گیرد اظهار داشت : سیاست های عدم افزایش تعرفه سال های متمادی و کندی توسعه موجب این امر شده است، در حال حاضر صف انتظار جدی نیست و با توجه به مناطق مختلف زمانهای متفاوتی وجود دارد با توجه به مصوبه رگولاتوری هیچ مشترکی بیش از یک ماه نمی تواند در انتظار باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه بیش از 99 درصد از مناطق در کشور ( شهری و روستایی ) زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد اظهار داشت : کشور ما از جمله کشورهایی است که مردم به حداقل ارتباط دسترسی مناسبی دارند .
امیدواریم با سیاست های جدید که در بحث فیبر نوری بوجود آمده و مخابرات نیز همکاری خودرا در این زمینه آغاز کرده است و در بیشتر مناطق بتواند فیبر واگذار کند تا از این طریق اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت برای مشترکان به آسانی فراهم شود .

پرداخت قبوض ازسایت مخابرات ، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه 2000 قبوض تلفن ثابت

 

دکتر زارعیان در زمینه اطلاع رسانی قبوض به مشترکانی که مالک تلفن نمی باشند ومستاجر هستند تصریح کرد : در بخش مدیریت مشتریان علاوه بر شماره صاحب خط تلفن گزینه دیگری برای شماره تلفن استفاده کننده آورده شد تا استفاده کننده ( مستاجر) نیز بتواند صورتحساب تلفن مورد استفاده خودرا دریافت و هزینه آنرا پرداخت نماید . مشترکان می توانند از طریق سایت شرکت مخابرات ایران ، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه 2000 قبوض تلفن ثابت خود را پرداخت نمایند ودر کمتر از 5 دقیقه وصل خطوط صورت می گیرد .

وی در زمینه مزاحمت های تلفنی نیز اظهار داشت : قانون مزاحمت ها ی تلفنی برخورد ، قطع یک هفته ای و سه ماهه خط است . تمام دستگاه های خدماتی و اورژانس که دچار چنین معضلاتی هستند خطوط این مشترکان را به مخابرات اعلام کنند تا بر خورد شود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در زمینه فروش خطوط تلفن ثابت گفت : مشترکانی که در زمان خرید خط به شرکت مخابرات ودیعه پرداخت کردند در هنگام فروش آن را دریافت می کنند . اما مشترکانی که بر اساس مصوبه دولت تنها خط اتصال تلفن ثابت خود را پرداخت می کنند در زمان فروش از مخابرات هزینه ای دریافت نمی کنند و می توانند در خواست رزروخط بدهند. همچنین براساس مصوبه 207 سازمان تنظیم مقررات اگرهر مشترکی بیش از یکسال از خط تلفن خود استفاده نکند و به اپراتور مراجعه نکند ،مخابرات موظف است خط را تخلیه کند تا سوء استفاده احتمالی از آن صورت نگیرد از طرفی می تواند با مبلغ ناچیزی خط را رزرو کند و سال ها خط را برای خودش نگه دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

افتتاح 117 پروژه جهاد کشاورزی لرستان در دهه فجر / صرف بیش از 247 میلیارد تومان اعتبار

پروژه های راهداری الیگودرز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان افتتاح می شوند

لازمه رشد لرستان، توجه به مقوله گردشگری است

اشتغال 62 درصد زندانیان لرستان

بهره‌برداری از 6 پروژه بهداشتی درمانی در دهه فجر/ 365 بهورز تا نیمه اول اسفند جذب می‌شود

رشد 136درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی لرستان نسبت به سال گذشته

امام خمینی بنیانگذار نظامی بود که شاکله اش قبلا توسط اهل بیت بنا نهاده شده بود

پیدا شدن جسد یکی از مفقودین حادثه سقوط گرگر در الیگودرز

اطلاعیه افزایش حقوق کارکنان وظیفه و خدمت درمحل سکونت برای مشمولان غایب بالای سه سال

بهره برداری از 167 پروژه مخابراتی در ایام دهه مبارک فجر در استان لرستان

برگزاری مراسم اختتامیه دوره آموزش تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل

گزارش تصویری نشست خبری استاندار لرستان با اصحاب رسانه

امدادرسانی به 150 خودروی گرفتار در برف بروجرد

تحصیل بیش از 7هزار دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی لرستان

تقویت مرجعیت رسانه‌های داخلی، راهکار خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن

تلاش 371 راهدار برای تردد ایمن در محور های مواصلاتی لرستان/ تردددر محور های کوهستانی باز زنجیر چرخ امکان پذیر است

سقوط گرگر در الیگودرز حادثه آفرید/ 3 نفر مفقود و 2 نفر مصدوم شدند

ا ️نهدام باند سارقان تجهیزات سایت های ارتباطی در خرم آباد

آغاز عملیات استحکام‌بخشی و حفاظت از پل‌های تاریخی لرستان

برگزاری همایش 300 نفری بصیرتی با موضوع جهاد تبیین بین ناظران ایثارگر خرم آباد و چگنی

جهاد تبیین رسالتی خطیر بر دوش همگان است

واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان لرستان برعلیه بیماری نیوکاسل

اجرای برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی ورزشی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر

برگزاری همایش الگوی سوم زن و دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه زنان

ارسال 2450 تخته پتو و 1500 تخته موکت به منطقه زلزله زده خوی در استان آذربایجان غربی

کشف 30 میلیارد تجهیزات دندانپزشکی قاچاق در خرم‌آباد

اجرای بیش از 3 هزار برنامه ویژه دهه فجر در لرستان

افتتاح و کلنگ‌زنی 30 طرح حوزه صنعت در لرستان

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان منصوب شد

کشف انبار 5 هزار قلمی کالای قاچاق در خرم‌آباد

یک لرستانی عضو هیئت رئیسه فدارسیون کبدی ایران شد

تاریخ شفاهی خانواده شهدا و برنامه های دهه فجر به نحو احسن برگزار شود

ضرورت تامین اعتبار و راه اندازی ایستگاه پمپاژ موقت طرح انتقال آب قمرود

شناسایی بیش از دو هزار تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی لرستان

کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری به یک سوم میانگین گذشته

المپیاد ورزشی گرامیداشت دهه مبارک فجر در مخابرات منطقه لرستان برگزار می شود

ارتقا اداره راهداری الیگودرز به معاونت اداره کل / اختصاص 6 دستگاه ماشین آلات سنگین به این شهرستان

توقیف 2 خودروی 50 میلیاردی قاچاق در خرم آباد

دستگیری عاملان قدرت‌نمایی فضای مجازی در خرم‌آباد

چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت تا پایان سال مالی 1402 به بهره‌برداری می‌رسد

توضیحات اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص تلف شدن یک رأس گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش مجتمع کشت و صنعت لرستان

بهره برداری از طرح گازرسانی به 166 واحد صنعتی تولیدی خرم‌آباد در دهه فجر

راه‌اندازی باغ علم و فناوری کودک و نوجوان در حوزه گردشگری لرستان

توقیف کامیون حامل باطری قاچاق در الیگودرز

انتخاب باشگاه پلیمر به‌عنوان میزبان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور و لیگ دسته اول هندبال

یک جوان لرستانی بعنوان مدیر عامل باشگاه خوشه طلایی ساوه منصوب شد

توقیف محموله تریاک در جاده اندیمشک - پلدختر

قبوض مشترکان گاز در استان لرستان بازبینی و اصلاح می‌شود

شش پروژه بهداشت و درمان در شهرستان الیگودرز به بهره برداری رسید

30 درصد صادرات لرستان به عراق است