آخرین مطالب

نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می شوند اجتماعی

نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می شوند

  بزرگنمایی:
معاون تجاری و خدمات مشتریان در گفت و گو با برنامه صبح بخیر ایران با اعلام اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت ۱۱ هزار تومان است، اظهار داشت: در مجموع ۵۰ درصد مشترکان سراسر کشور شامل حداقل مکالمه هستند ، این در حالی ست که شرکت مخابرات نیز موظف است برای نگهداری هر خط، حداقل ۲۵ هزار تومان هزینه کند .

به گزارش تمدن لر، به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ،داوود زارعیان ، معاون تجاری و خدمات مشتریان این شرکت در گفت‌وگو با شبکه یک سیما و برنامه صبح بخیر ایران با بیان اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت 11 هزار تومان است در تشریح این مصوبه گفت : طبق تعرفه جدید مشترکان با پرداخت حداقل مکالمه تلفن ثابت می‌تواند 4444 دقیقه در تهران، 3333 دقیقه در سایر مراکز استان‌ها و 2666 دقیقه در سایر شهرها از مکالمه رایگان تلفن ثابت استفاده کرده و هزینه بیشتری پرداخت نکنند.

وی افزود: در این طرح حداقل مکالمه در تهران 20 هزار تومان و برای سایر مراکز استان ها ، 15هزار تومان و سایرشهرها، 10 هزار تومان است.بنابراین تعرفه ای که اکنون مشترکان می پردازد یک تعرفه ثابت است به علاوه یک پیشنهاد مکالمه رایگان که برای هر مشترک در نظر گرفته شده است .

در مجموع 50 درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند

دکتر زارعیان گفت: ناگفته نماند که در حال حاضر 35 درصد مشترکان بالاتراز این مبلغ مکالمه دارند در نتیجه هیچ افزایش تعرفه ای برای ایشان صورت نگرفته است .همچنین 4 میلیون مشترک روستایی داریم که برای آنان نیزافزایش تعرفه ای وجود ندارد.
وی در ادامه افزود : بر این اساس می توان گفت در مجموع 50 درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند و از طرفی شرکت مخابرات موظف است برای نگهداری هر خط 25 هزار تومان هزینه کند .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران ، با اشاره به هزینه 15 برابری تلفن همراه در مقایسه تلفن ثابت گفت : هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه 62 تومان است در حالیکه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت 45 ریال است .

وی ادامه داد: داستان این تعرفه به سال 1382 بر می گردد و شورای اقتصاد وقت تعرفه مخابرات را هر پالس 44 ریال در نظر گرفته بود و 100 پالس مکالمه. از سال 82 تا 1401 در تعرفه اتفاقی خاصی رخ نداد. در این سال ها به نحوی این تعرفه پایین آمد که سال 99 و 1400 اعلام کردیم که حاضریم تعرفه های سال 82 را اجرا کنیم. که نهایتا در سال 1400 مخابرات به شورای رقابت پیشنهاد داد که با توجه به افزایش هزینه نگهداری تلفن ثابت یک عدد ثابت برای مشترکان، تعیین و در قبال آن برای هر مشترک بر اساس منطقه جغرافیایی مکالمه رایگان داده شود .

اینکه خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است

 

دکتر زارعیان در تشریح این موضوع تصریح کرد : اینکه می گویند خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است چرا پرسیده نمی شود که شرکت هایی ( 17 شرکت ) که در فاصله زمانی سالهای 1392 تا 1394 مجوزواگذاری تلفن ثابت گرفتند هیچ یک در زمینه خدمات تلفن ثابت فعالیت نداشتند؟ طبیعی ست زیرا هزینه مکالمه هر دقیقه 45 ریال بوده است و صرفه اقتصادی برای آنان نداشته است . هریک از این شرکت ها اگر بخواهند در این زمینه فعالیتی داشته باشند شرکت مخابرات ایران آمادگی همکاری با آنان را دارد .

وی در این رابطه افزود: سیاست گذاری نادرست از سال های گذشته در زمینه توسعه تلفن ثابت موجب شد تا هیچ شرکتی انگیزه ای برای توسعه در این بخش نداشته و تنها شرکت مخابرات ایران در کل کشور توسعه این بخش ر انجام می دهد و در عین حال یک دهم هزینه آن را از مشترک دریافت می کند .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که چرا افزایش تعرفه تلفن ثابت مانند برخی از مجموعه های خدماتی به صورت پلکانی انجام نشده است گفت : در حال حاضر 29 میلیون مشترک از تلفن ثابت استفاده می کنند در این شرایط با تحولات اقتصادی و تورم ناشی از آن شرکت مخابرات موظف است ازخط مشترکان نگهداری کند ، همچنین تعدادی افرادی که شرایط پلکانی داشته باشند کم است.

وی افزود: مخابرات راهکارهای دیگری در این زمینه شامل جمع آوری و رزرو خط بنابر شرایط مشترک فراهم کرده است اما اپراتورها برای مشترکانی که تمایل به حفظ خط شان دارند موظف به نگهداری هستند و این موجب بهره وری بیشتر تلفن ثابت می شود.

افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست

 

دکتر زرعیان در زمینه وظایف شرکت مخابرات از محل درآمد حاصله از تغییرتعرفه تلفن ثابت گفت : در مصوبه ای که دولت برای افزایش تعرفه داده مخابرات را مکلف کرده است تا پایان این دولت یک و نیم میلیون FTTH توسعه دهد که هزینه این توسعه فیبرنوری معادل درآمدی است که از این محل دریافت می کند و همچنین باید شبکه انتقال 12 استان را توسعه دهد به نحویی که بتواند امکانات لازم را در اختیار شرکت های خصوصی قراردهد . طبق بر آوردهای صورت گرفته این افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست . اما مخابرات الحاقیه را پذیرفته و کار را شروع کرده است .

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد فناوری ها هنوز در برخی از مناطق واگذاری تلفن ثابت با تاخیر صورت می گیرد اظهار داشت : سیاست های عدم افزایش تعرفه سال های متمادی و کندی توسعه موجب این امر شده است، در حال حاضر صف انتظار جدی نیست و با توجه به مناطق مختلف زمانهای متفاوتی وجود دارد با توجه به مصوبه رگولاتوری هیچ مشترکی بیش از یک ماه نمی تواند در انتظار باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه بیش از 99 درصد از مناطق در کشور ( شهری و روستایی ) زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد اظهار داشت : کشور ما از جمله کشورهایی است که مردم به حداقل ارتباط دسترسی مناسبی دارند .
امیدواریم با سیاست های جدید که در بحث فیبر نوری بوجود آمده و مخابرات نیز همکاری خودرا در این زمینه آغاز کرده است و در بیشتر مناطق بتواند فیبر واگذار کند تا از این طریق اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت برای مشترکان به آسانی فراهم شود .

پرداخت قبوض ازسایت مخابرات ، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه 2000 قبوض تلفن ثابت

 

دکتر زارعیان در زمینه اطلاع رسانی قبوض به مشترکانی که مالک تلفن نمی باشند ومستاجر هستند تصریح کرد : در بخش مدیریت مشتریان علاوه بر شماره صاحب خط تلفن گزینه دیگری برای شماره تلفن استفاده کننده آورده شد تا استفاده کننده ( مستاجر) نیز بتواند صورتحساب تلفن مورد استفاده خودرا دریافت و هزینه آنرا پرداخت نماید . مشترکان می توانند از طریق سایت شرکت مخابرات ایران ، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه 2000 قبوض تلفن ثابت خود را پرداخت نمایند ودر کمتر از 5 دقیقه وصل خطوط صورت می گیرد .

وی در زمینه مزاحمت های تلفنی نیز اظهار داشت : قانون مزاحمت ها ی تلفنی برخورد ، قطع یک هفته ای و سه ماهه خط است . تمام دستگاه های خدماتی و اورژانس که دچار چنین معضلاتی هستند خطوط این مشترکان را به مخابرات اعلام کنند تا بر خورد شود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در زمینه فروش خطوط تلفن ثابت گفت : مشترکانی که در زمان خرید خط به شرکت مخابرات ودیعه پرداخت کردند در هنگام فروش آن را دریافت می کنند . اما مشترکانی که بر اساس مصوبه دولت تنها خط اتصال تلفن ثابت خود را پرداخت می کنند در زمان فروش از مخابرات هزینه ای دریافت نمی کنند و می توانند در خواست رزروخط بدهند. همچنین براساس مصوبه 207 سازمان تنظیم مقررات اگرهر مشترکی بیش از یکسال از خط تلفن خود استفاده نکند و به اپراتور مراجعه نکند ،مخابرات موظف است خط را تخلیه کند تا سوء استفاده احتمالی از آن صورت نگیرد از طرفی می تواند با مبلغ ناچیزی خط را رزرو کند و سال ها خط را برای خودش نگه دارد.


نظرات شما

admin-magz

حالا اگر کسی (مثل من) ، این ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه را نخواست ، چطور ؟ یعنی در سال ۲۰۲۳ که خیلی از کشورها و شرکتهای‌شان رو به کسب رضایت مشتری و مشتری ‌مداری آورده‌اند ، شرکت مخابرات به زور به ما ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه می‌دهد و بلافاصله هزینه ۲۰,۰۰۰ تومانی آن را از ما می‌گیرد و این چیزی نیست جز اوج مشتری مداری شرکت مخابرات ! آفرین به دولت و سازمان بازرسی کل کشور و نظارت‌های مجلس که اجازه چنین ظلمی را به شرکت مخابرات می‌دهند

۱۴۰۱/۱۰/۲۰

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

لرستانی‌ها 350 هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی کردند

قاچاقچیان نوشت افزار در لرستان نقره‌داغ شدند

تولید بیش از 6 میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی در لرستان

هوشمندسازی 90 درصد مخازن آب شهری لرستان

اولین مدرسه با مشارکت مستقیم اولیای دانش‌آموزان در لرستان ساخته می‌شود

6 واحد تولیدی و صنعتی پلدختر اخطاریه زیست‌محیطی گرفتند

تأکید شهردار خرم‌آباد بر همگرایی دستگاه‌ها برای توسعه استان

جریمه 2 میلیارد تومانی قاچاقچیان کالا در خرم‌آباد

شناسایی گونه جدید سگ‌ماهی برای اولین‌بار در رودخانه «قلیان» الیگودرز

ویدیو / قسمت هشتم بابا برقی و کامی روشن

صعود مقتدرانه کشتی آزاد نوجوانان بروجرد به دور سوم لیگ کشور

3800 تن کلزا از مزارع لرستان برداشت شد

ایستگاه آتش‌نشانی مسکن مهر خرم‌آباد به‌زودی افتتاح می‌شود

خانه‌دار شدن شهرداری منطقه 3 خرم‌آباد در آستانه تحقق

کلیه صنوف زیر چتر نظارت پلیس اماکن لرستان/بازدیدهای شبانه‌روزی برای رعایت نظم و قانون و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان

پرداخت 621 میلیارد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

توقف سرمایه‌گذاری و اجرای ناقص قوانین؛ دلایل اصلی ناترازی برق در دهه اخیر

معشوره در صدر پیگیری ها /ضرورت تامین منابع مالی و تسریع در روند ساخت سدهای استان

یکی از ملاک های ارزیابی شهرداران احداث بوستان های بانوان در شهرهاست

احداث 4 تقاطع غیرهم‌سطح در شهر بروجرد

«کشکان» خشک شد!

آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی‌کاربردی لرستان

حکم جالب یک قاضی برای متخلف زیست محیطی / پاکسازی پسماند‌های تالاب‌های ولیعصر به جای حبس

84/5 درصد پرونده‌های تبصره ماده 100 در لرستان مشمول مالیات صفر شدند

بهره برداری از جایگزین 163 مدرسه کانکسی استان

714 مورد نظارت بر مجوزهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی لرستان انجام شد

شناسایی 178 ملک مازاد دولتی در لرستان

نخستین بانک جامع اطلاعاتی بانوان در لرستان راه اندازی می شود

صف طولانی 11 هزار جوان لرستانی در انتظار وام ازدواج

اسداله کلانتر مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان شد

برخورد سخت و قاطع پلیس در انتظار قانونشکنان است

انهدام باند سارقان مسلح جاده‌ای و کشف بیش از 50 میلیارد اموال مسروقه در لرستان

اعلام خرابی سرویس فیبر نوری مخابرات از طریق سامانه 2020

بانک سپه لرستان پل ارتباطی با مشتریان را در مصلای الغدیر مستحکم کرد

اجرای مرحله جدید قانون پایانه‌های فروشگاهی از دی‌ماه 1404

اصل و بنیان تعاون تجمیع سرمایه های خرد و کار جمعی است

قاچاقچی گل در لرستان 124 میلیارد ریال جریمه شد

توقیف محموله سلاح و مهمات جنگی در لرستان؛ ضربه مقتدرانه پلیس به قاچاقچیان

اتوبوس‌های فرسوده در لرستان نوسازی می‌شود

صدور سند کهن‌ترین اثر جهانی ایران؛ سندی رسمی به قدمت 63 هزار سال

کشف مواد خوراکی احتکار شده 30 میلیاردی در خرم‌آباد

هزار و 678 میلیارد در حساب بانکی دستگاه‌های لرستان رسوب کرده است

شرط استفاده از تبصره 100 اعلام شد

آغاز ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام‌نور لرستان

راه‌اندازی پویش «قلم برای کودکان فلسطین»؛ ادبیات و حمایت مالی در کنار هم

بررسی 14 پرونده در کمیسیون ماده 21 استان لرستان

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان معرفی شد

افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای تلوری سفلی در شهرستان خرم آباد

مدرسه محوری و تمرکز بر کانونهای محرومیت راهبرد های جدید سواد آموزی در استان/ بیش از 12 هزار نفر لرستانی تحت پوشش سواد آموزی

استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی فقط به صرفه‌جویی در هزینه‌ها محدود نمی‌شود!