آخرین مطالب

نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می شوند اجتماعی

نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شامل حداقل مکالمه می شوند

  بزرگنمایی:
معاون تجاری و خدمات مشتریان در گفت و گو با برنامه صبح بخیر ایران با اعلام اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت ۱۱ هزار تومان است، اظهار داشت: در مجموع ۵۰ درصد مشترکان سراسر کشور شامل حداقل مکالمه هستند ، این در حالی ست که شرکت مخابرات نیز موظف است برای نگهداری هر خط، حداقل ۲۵ هزار تومان هزینه کند .

به گزارش تمدن لر، به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ،داوود زارعیان ، معاون تجاری و خدمات مشتریان این شرکت در گفت‌وگو با شبکه یک سیما و برنامه صبح بخیر ایران با بیان اینکه میانگین افزایش تعرفه تلفن ثابت 11 هزار تومان است در تشریح این مصوبه گفت : طبق تعرفه جدید مشترکان با پرداخت حداقل مکالمه تلفن ثابت می‌تواند 4444 دقیقه در تهران، 3333 دقیقه در سایر مراکز استان‌ها و 2666 دقیقه در سایر شهرها از مکالمه رایگان تلفن ثابت استفاده کرده و هزینه بیشتری پرداخت نکنند.

وی افزود: در این طرح حداقل مکالمه در تهران 20 هزار تومان و برای سایر مراکز استان ها ، 15هزار تومان و سایرشهرها، 10 هزار تومان است.بنابراین تعرفه ای که اکنون مشترکان می پردازد یک تعرفه ثابت است به علاوه یک پیشنهاد مکالمه رایگان که برای هر مشترک در نظر گرفته شده است .

در مجموع 50 درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند

دکتر زارعیان گفت: ناگفته نماند که در حال حاضر 35 درصد مشترکان بالاتراز این مبلغ مکالمه دارند در نتیجه هیچ افزایش تعرفه ای برای ایشان صورت نگرفته است .همچنین 4 میلیون مشترک روستایی داریم که برای آنان نیزافزایش تعرفه ای وجود ندارد.
وی در ادامه افزود : بر این اساس می توان گفت در مجموع 50 درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند و از طرفی شرکت مخابرات موظف است برای نگهداری هر خط 25 هزار تومان هزینه کند .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران ، با اشاره به هزینه 15 برابری تلفن همراه در مقایسه تلفن ثابت گفت : هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه 62 تومان است در حالیکه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت 45 ریال است .

وی ادامه داد: داستان این تعرفه به سال 1382 بر می گردد و شورای اقتصاد وقت تعرفه مخابرات را هر پالس 44 ریال در نظر گرفته بود و 100 پالس مکالمه. از سال 82 تا 1401 در تعرفه اتفاقی خاصی رخ نداد. در این سال ها به نحوی این تعرفه پایین آمد که سال 99 و 1400 اعلام کردیم که حاضریم تعرفه های سال 82 را اجرا کنیم. که نهایتا در سال 1400 مخابرات به شورای رقابت پیشنهاد داد که با توجه به افزایش هزینه نگهداری تلفن ثابت یک عدد ثابت برای مشترکان، تعیین و در قبال آن برای هر مشترک بر اساس منطقه جغرافیایی مکالمه رایگان داده شود .

اینکه خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است

 

دکتر زارعیان در تشریح این موضوع تصریح کرد : اینکه می گویند خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است چرا پرسیده نمی شود که شرکت هایی ( 17 شرکت ) که در فاصله زمانی سالهای 1392 تا 1394 مجوزواگذاری تلفن ثابت گرفتند هیچ یک در زمینه خدمات تلفن ثابت فعالیت نداشتند؟ طبیعی ست زیرا هزینه مکالمه هر دقیقه 45 ریال بوده است و صرفه اقتصادی برای آنان نداشته است . هریک از این شرکت ها اگر بخواهند در این زمینه فعالیتی داشته باشند شرکت مخابرات ایران آمادگی همکاری با آنان را دارد .

وی در این رابطه افزود: سیاست گذاری نادرست از سال های گذشته در زمینه توسعه تلفن ثابت موجب شد تا هیچ شرکتی انگیزه ای برای توسعه در این بخش نداشته و تنها شرکت مخابرات ایران در کل کشور توسعه این بخش ر انجام می دهد و در عین حال یک دهم هزینه آن را از مشترک دریافت می کند .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که چرا افزایش تعرفه تلفن ثابت مانند برخی از مجموعه های خدماتی به صورت پلکانی انجام نشده است گفت : در حال حاضر 29 میلیون مشترک از تلفن ثابت استفاده می کنند در این شرایط با تحولات اقتصادی و تورم ناشی از آن شرکت مخابرات موظف است ازخط مشترکان نگهداری کند ، همچنین تعدادی افرادی که شرایط پلکانی داشته باشند کم است.

وی افزود: مخابرات راهکارهای دیگری در این زمینه شامل جمع آوری و رزرو خط بنابر شرایط مشترک فراهم کرده است اما اپراتورها برای مشترکانی که تمایل به حفظ خط شان دارند موظف به نگهداری هستند و این موجب بهره وری بیشتر تلفن ثابت می شود.

افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست

 

دکتر زرعیان در زمینه وظایف شرکت مخابرات از محل درآمد حاصله از تغییرتعرفه تلفن ثابت گفت : در مصوبه ای که دولت برای افزایش تعرفه داده مخابرات را مکلف کرده است تا پایان این دولت یک و نیم میلیون FTTH توسعه دهد که هزینه این توسعه فیبرنوری معادل درآمدی است که از این محل دریافت می کند و همچنین باید شبکه انتقال 12 استان را توسعه دهد به نحویی که بتواند امکانات لازم را در اختیار شرکت های خصوصی قراردهد . طبق بر آوردهای صورت گرفته این افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست . اما مخابرات الحاقیه را پذیرفته و کار را شروع کرده است .

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد فناوری ها هنوز در برخی از مناطق واگذاری تلفن ثابت با تاخیر صورت می گیرد اظهار داشت : سیاست های عدم افزایش تعرفه سال های متمادی و کندی توسعه موجب این امر شده است، در حال حاضر صف انتظار جدی نیست و با توجه به مناطق مختلف زمانهای متفاوتی وجود دارد با توجه به مصوبه رگولاتوری هیچ مشترکی بیش از یک ماه نمی تواند در انتظار باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه بیش از 99 درصد از مناطق در کشور ( شهری و روستایی ) زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد اظهار داشت : کشور ما از جمله کشورهایی است که مردم به حداقل ارتباط دسترسی مناسبی دارند .
امیدواریم با سیاست های جدید که در بحث فیبر نوری بوجود آمده و مخابرات نیز همکاری خودرا در این زمینه آغاز کرده است و در بیشتر مناطق بتواند فیبر واگذار کند تا از این طریق اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت برای مشترکان به آسانی فراهم شود .

پرداخت قبوض ازسایت مخابرات ، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه 2000 قبوض تلفن ثابت

 

دکتر زارعیان در زمینه اطلاع رسانی قبوض به مشترکانی که مالک تلفن نمی باشند ومستاجر هستند تصریح کرد : در بخش مدیریت مشتریان علاوه بر شماره صاحب خط تلفن گزینه دیگری برای شماره تلفن استفاده کننده آورده شد تا استفاده کننده ( مستاجر) نیز بتواند صورتحساب تلفن مورد استفاده خودرا دریافت و هزینه آنرا پرداخت نماید . مشترکان می توانند از طریق سایت شرکت مخابرات ایران ، سامانه مخابرات من my.tci.ir و سامانه 2000 قبوض تلفن ثابت خود را پرداخت نمایند ودر کمتر از 5 دقیقه وصل خطوط صورت می گیرد .

وی در زمینه مزاحمت های تلفنی نیز اظهار داشت : قانون مزاحمت ها ی تلفنی برخورد ، قطع یک هفته ای و سه ماهه خط است . تمام دستگاه های خدماتی و اورژانس که دچار چنین معضلاتی هستند خطوط این مشترکان را به مخابرات اعلام کنند تا بر خورد شود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در زمینه فروش خطوط تلفن ثابت گفت : مشترکانی که در زمان خرید خط به شرکت مخابرات ودیعه پرداخت کردند در هنگام فروش آن را دریافت می کنند . اما مشترکانی که بر اساس مصوبه دولت تنها خط اتصال تلفن ثابت خود را پرداخت می کنند در زمان فروش از مخابرات هزینه ای دریافت نمی کنند و می توانند در خواست رزروخط بدهند. همچنین براساس مصوبه 207 سازمان تنظیم مقررات اگرهر مشترکی بیش از یکسال از خط تلفن خود استفاده نکند و به اپراتور مراجعه نکند ،مخابرات موظف است خط را تخلیه کند تا سوء استفاده احتمالی از آن صورت نگیرد از طرفی می تواند با مبلغ ناچیزی خط را رزرو کند و سال ها خط را برای خودش نگه دارد.


نظرات شما

admin-magz

حالا اگر کسی (مثل من) ، این ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه را نخواست ، چطور ؟ یعنی در سال ۲۰۲۳ که خیلی از کشورها و شرکتهای‌شان رو به کسب رضایت مشتری و مشتری ‌مداری آورده‌اند ، شرکت مخابرات به زور به ما ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه می‌دهد و بلافاصله هزینه ۲۰,۰۰۰ تومانی آن را از ما می‌گیرد و این چیزی نیست جز اوج مشتری مداری شرکت مخابرات ! آفرین به دولت و سازمان بازرسی کل کشور و نظارت‌های مجلس که اجازه چنین ظلمی را به شرکت مخابرات می‌دهند

۱۴۰۱/۱۰/۲۰

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تابستان زیر سایه 77 هزار مگاوات مصرف برق / با همکاری مردم می‌توانیم از تابستان داغ عبور کنیم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان منصوب شد

ساماندهی فوری مشاغل مزاحم و ساخت‌وسازهای غیرمجاز

استفاده از 941 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زائران اربعین

نشست مدیرکل تأمین اجتماعی استان با کارفرمایان دو واحد تولیدی-صنعتی در بروجرد

بخش زنان و زایمان رومشگان و معمولان ایجاد شود/ ضرورت تسریع در روند اعطای زمین به خانواده های واجد شرایط

گام بلند بسیج سازندگی برای رفع تنش آبی در لرستان+تصویر

رسوب 25 هزار میلیارد ریال از منابع لرستان در حساب دستگاه‌های اجرایی

تا یک‌ماه آینده 1000 مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده می‌شود

پرداخت بیش از 1283 میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره 18

توسعه لرستان با مالیات

بازدید معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور از غرفه کارآفرینان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان به مناسبت هفته ملی مهارت

روزانه بیش از 700 گذرنامه زیارتی اربعین در لرستان صادر می‌شود

طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» گامی برای مقابله با سوداگری و توسعه اقتصادی لرستان

کارنامه درخشان انتقال خون لرستان/ از افتتاح بزرگترین مرکز غرب کشور تا رسیدن به شاخص اروپایی

کسب رتبه سوم کشوری مخابرات منطقه لرستان در بین استان‌های همتراز در سال 1403

موشن گرافی | مشکلات بوجود آمده توسط استخراج غیر قانونی رمز ارز در نانوایی ها

میعادگاه عاشقان در عمود 1399؛ اعلام آمادگی موکب «عاشقان اباعبدالله(ع)» لرستان برای خدمت به زائران اربعین

پویش قلم های مدرسه ساز در خرم آباد برگزار می شود

32 درصد تصادفات در استان ناشی از عدم توجه به جلواست

85 درصد جرایم پرونده‌های پلیس فتای لرستان مربوط به کلاهبرداری است

فراخوان سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر لرستان منتشر شد

حمایت بانک کشاورزی مرهمی بر دستان پینه بسته کشاورزان

بانک کشاورزی برگزار می‌کند: جشنواره نقد سبز با رویکرد «نقد منصفانه، پیشنهاد سازنده

پایداری خدمات آب و برق متکی به توان داخلی و نیروهای عملیاتی است

ارتقای سرویس ADSL به VDSL مشترکین برخی از مناطق شهرستان خرم آباد

پلمپ آسانسور در شهرستان کوهدشت لرستان

ویدیو/ مشکلات بوجود آمده توسط استخراج غیر قانونی رمز ارز

تجلیل از مشارکت‌گران ثبت جهانی دره خرم‌آباد، آغاز حرکتی ملی برای معرفی تمدن ایران

توسعه صادرات فرآورده های خام دامی جز اولویت های اداره کل دامپزشکی استان لرستان

150 نقطه بحرانی حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع لرستان شناسایی شد

مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار 1404 تمدید شد

کاشت 500 هکتار از مزارع نخود دلفان به‌صورت مکانیزه

اعتبار کالابرگ دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی امروز واریز می‌شود

ویدیو| قسمت دوم انیمیشن بابا برقی و کامی نوری

صیانت از دارایی‌های دولت نیازمند مستند سازی و ثبت کامل اموال دستگاههای اجرایی در سامانه سادا است

آزمون ادواری بیش از 400 وسیله سنجش سبک در لرستان

ویدیو | خانه یخچال نیست

بازدید نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی از مناطق عشایری شاهیوند

مبارزه در رینگ یا دفاع از قلعه؟

موفقیت مهندس لرستانی در دهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

هدیه همراه اول به مردم لرستان به مناسبت ثبت جهانی دره خرم‌آباد

حسابرسی تراکنش‌های بانکی با مبالغ بالا در لرستان آغاز شد

جشنواره ملی کاریکاتور در لرستان برگزار می‌شود

آزادراه خرم‌آباد – اراک؛ عملیات اجرایی قطعه اول آغاز شد

موشن گرافی| راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در خانه

ایمن‌سازی راه‌ها و تسهیل جابه‌جایی زائرین اربعین در لرستان

عدم جذب به‌ موقع منابع مالی علاوه بر ناکارآمدی ، اعتماد و رضایت عمومی را کاهش می دهد

توقیف ظروف ملامین غیر استاندارد در لرستان

عرضه خارج از شبکه هزار قرص نان در سلسله و پلمب نانوایی متخلف