آخرین مطالب

توصیه نماینده سلسله و دلفان به مسئولان و مردم :

تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی و محدودیت های ویژه درادارات دولتی لرستان /قرنطیه خانگی نسخه شفا بخش مبارزه با ویروس کرونا / لزوم توجه ویژه دولت به لرستان درمبارزه با ویروس کرونا اجتماعی

تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی و محدودیت های ویژه درادارات دولتی لرستان /قرنطیه خانگی نسخه شفا بخش مبارزه با ویروس کرونا / لزوم توجه ویژه دولت به لرستان درمبارزه با ویروس کرونا

  بزرگنمایی:

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت :از ستاد مبارزه با کرونا در استان  می خواهیم  با محدودیت های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی ،ورزشی و محدویت در ادارات با تعطیلی و یاحداقل نیروها  را اعمال کنند .

به گزارش پایگاه خبری تمدن لر ، یحیی ابراهیمی نمایده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:با توجه به شیوع دوباره و گسترش ویروس کرونا در بسیاری از نقاط استان تنها راه مهار ویروس کرونا در کشور و لرستان قرنطیه خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر استفاه از ماسک و دستکش در مراکز عمومی و ادارات و گند زدایی مجدد معابر و مراکز عمومی توسط نیرو های جهادی مردمی  ،سپاه ،ارتش خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد : از مردم عزیز استان لرستان تقاضا داریم، از حضور در مراسم عروسی ، تدفین، ختم یا هر برنامه‌ای که باعث تجمع افراد می‌شود، جدا خودداری کنند.

وی افزود: برای مهار این ویروس منحوس برای مردم  پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:با توجه به وضعیت قرمز و نامطلوب  این روزهای استان در بحث افزایش بیماری کرونا در استان از ستاد مبارزه با کرونا در لرستان و مسئولان ارشد می خواهم نسبت به اعمال محدودیت های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی ،مذهبی ،ورزشی و محدویت در ادارات با تعطیلی و یا حداقل نیروها اعمال شود .

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد :با توجه به زیر ساخت های بسیار ضعیف استان در حوزه بهداشت و درمان می طلبد دولت با تخصیص اعتبار ویژه کرونایی به استان اندکی از عقب ماندگی های تاریخی در این حوزه را در این وادی و شرایط سخت جبران کرده تا مردم نجیب لرستان که همواره در شرایط سخت پشتبیان انقلاب اسلامی و ولایت بوده در مبارزه با این ویروس منحوس مثل تمام آزمون های گذشته سربلند باشند .  

ابراهیمی افزود: اپیدمی ویروس آنفلوانزا زمانی رخ داد بیشتر مرگ و میر در پیک دوم این بیماری با مرگ بیش از 50میلیون نفر در سراسر جهان حادث شد و ما نبایدویروس کرونا را دست کم  و رها شده بدانیم و پیک دوم این بیماری بسیار خطرناک تر و عدم رعایت موارد بهداشتی می تواند برای ما صدمات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد .

وی افزود : دوستان ستاد مبارزه با کرونا در استان باید شیوع کرونا را خود جدی گرفته وبا توجه به اینکه هنوز در مرحله اول و گردش ویروس در بین مردم قرار داشته و کسانی که مبتلا نشده درگیر این ویروس می شوند در پیک اول این بیماری در اسفند و فروردین ماه در شهرستان الشتر بسیار شایع  و با توجه به رعایت مردم و تلاش کادر درمانی در بیمارستان این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مهارو در حال حاضر این ویروس در شهرستان های نور آباد ،خرم آباد ،بروجرد و... بسیار خطرناک تر از گذشته در بین مردم در حال انتقال و گسترش است . 

وی با اشاره به اینکه شهرستان الشتر در لرستان به عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور به ازای هر 10 هزار نفر 1.35 نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هز 10 هزار نفر 15 نفر بوده است، بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان به همراه دکتر پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتیم و با رایزنی‌ها توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد  گرفتیم و خوشبختانه تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و بناست که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.

ابراهیمی افزود :متاسفانه 90درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت در حال انتقال این ویروس بوده و 10درصد دارای علامت بوده و نوع این ویروس متوسط و شدید که متاسفانه درمان واقعی ندارد واین درمان های در بیمارستان ها درمان های احتمالی بوده و پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود .

در این شرایط به جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی با اشاره به وضعیت نزدیک به قرمز لرستان به کرونا از مسئولان استانی و دولت درخواست کرد دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کافی دپو و ذخیره کنند تا در پیک دوم این ویروس مهلک استان برای مقابله با آن در شرایط بحرانی و حاد قرار نگیرد.

 وی با تقدیر از عملکردمدافعانسلامت، پزشکان و پرستاران به انتقاد از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: ما به عنوان نماینده مردم یک مسئولیت‌هایی داریم. بنابراین دغدغه‌های شهروندان را مطرح می‌کنیم. 

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی مردم استان، یادآوری کرد: اگر شهروندان بتوانند بهداشت فردی و کاهش ارتباطات روزمره با بیماران کرونایی را تداوم داده و از حضور در مراکز پرتردد و پرتجمع خودداری کنند، به راحتی می‌توان از فاز خطر مرگ و میر این ویروس عبور کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با کرونا و حفاظت از شهروندان در کلیه نقاط استان  نیازمند تدبیر و تصمیمات ویژه هستیم، امیدواریم مسئولان با ایجاد هماهنگی‌های لازم مانع از آسیب دیدن شهروندان باشند.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: اگرچه امکان انتقال این ویروس بالاست اما کرونا به راحتی و با رعایت نکات بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست ها و خودداری از حضور در اجتماعات  و ترددهای غیر ضروری کنترل می شود.

ابراهیمی گفت: از شهروندان و عموم مردم استان لرستان  تقاضای مشارکت فعال داریم تا با رعایت این نکات ساده، سلامت خود و خانواده هایشان را تامین و حفظ کنند.

 

خبر :محمود داودی نژاد



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

خانه‌تکانی در اداره کل ورزش و جوانان لرستان/ سه معاون جدید منصوب شدند

عنوان برتر بسیج رسانه لرستان در روایتگری و امیدآفرینی

یک هزار و 381 نفر به عنوان نابارور در سامانه نشان دار و تحت پوشش بیمه سلامت لرستان قرار دارند

جشنواره آواها و نواها فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه است

سردار معروفی: انقلاب اسلامی با مردم تعریف می شود

شناسایی 150 نقطه مستعد آتش سوزی در لرستان

بهسازی 6 کیلومتر راه روستایی در دلفان

لرستان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز

تفرقه افکنی به سبک صدا و سیما

تخصیص کد دستگاه اجرایی به سازمان همیاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور

دیدار سرپرست ورزش و جوانان لرستان با اهالی کشتی

تبیین امید آفرین

فرزندآوری؛ شاه کلید تحکیم خانواده و جامعه

تیپ 57 ابوالفضل در 9 عملیات بزرگ و پیچیده جنگ تحمیلی شرکت کرد

افتتاح 65 پروژه مخابراتی در لرستان /استمرار انقلاب توسعه ای مخابراتی

رونمایی از پوستر سالروز عملیات غرورآفرین و شهدای حاج عمران

گزارش تصویری یادواره شهدای حاج عمران در لرستان

حضور در منطقه عملیاتی حاج عمران برنامه ملی خواهد شد

تحصیل 600 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

ویدئو/ مجاهدت 40 ساعته کارکنان راه آهن لرستان دربازگشایی راه‌آهن مسیر جنوب

تشریح برنامه‌های هفته جمعیت در لرستان

آزادی 519زندانی جرائم غیرعمد توسط سپاه لرستان

یادمان «شهدای حاج عمران» ثبت ملی می‌شود

جشنواره آواها و نواها در لرستان برگزار می‌شود

دومین همایش ملی کسب و کار نوین در حوزه مهندسی برق و کامپیوتر

شهادت 151 محیط بان در محافظت از محیط زیست کشور

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج تحت پوشش بهزیستی لرستان

اختصاص 90 درصدی توان خطوط تولید شیر پگاه به مدارس

ضرورت توجه به اشتغال جوانان و معیشت مردم

برگزاری همایش بزرگ تجلیل از روابط‌عمومی‌های لرستان

کاهش 20 درصدی آبرسانی سیار به روستاهای لرستان

چاپ کتاب «سنگتراشان؛ محوطه‌ای از عصر آهن در پیشکوه لرستان» در بلژیک

پرداخت بیش از 125 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان لرستان

واگذاری بخشی از اراضی ملی لرستان برای طرح‌های کشاورزی

دستگیری قاتل فراری در خرم‌آباد

آغاز واگذاری اینترنت فیبر نوری منازل و مشاغل در لرستان

انتقال مفاهیم تربیتی و تعالی جامعه با هنر نمایش امکان پذیراست

کسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در گزارش سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در کشور

صعود مشترک کوهنوردان لرستان و خوزستان به قله آسیاباد

کسب رتبه دوم کشور در جذب اعتبارات ورزشی

کشف جنازه 4 نفر در مجمتع هزار دستگاه خرم‌آباد

کشف انبار 12 میلیاردی کالای قاچاق در لرستان

جشنواره تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور در لرستان برگزار می شود

نمایندگان مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس انتخاب شدند

پنجمین جشنواره هیجار در الیگودرز برگزار می شود

2500 نیروی پلیس تأمین امنیت انتخابات در خرم‌آباد و چگنی را برعهده دارند

عروس داماد خرم آبادی پای صندوق رأی

فعالیت 430 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه خرم آباد و‌ چگنی

پایداری شبکه ارتباطی شعب اخذ رای استان لرستان

اعزام بیش‌ از 3000 لرستانی به مناطق عملیاتی غرب کشور